BIST 1.418
DOLAR 9,33
EURO 10,84
ALTIN 529,19
HABER /  MEDYA

Fox'un patronu Murdoch'tan şok karar! 36 gazetesini birden kapatıyor

FOX televizyonlarının da sahibi olan ABD'li medya patronu Rupert Murdoch, 112 gazetesinden 36'sını tamamen kapatma kararı aldı. 76 gazete ise dijital ortamda yayınlarına devam edecek. Karar sonrası yüzlerce gazeteci işsiz kalacak.

Abone ol

Avustralya'nın en büyük medya gruplarından News Corp Australia, 100'den fazla yerel ve bölgesel gazetesinin basılı hayata veda edeceğini duyurdu. Kapatılan gazetelerin birçoğu yayınlarını dijital ortamda sürdürmeye devam ederken, bazıları tamamıyla kapatılacak. Şirketin yöneticilerinden Michael Miller yaptığı açıklamada gazetelerinde çalışan tüm gazetecilere teşekkür etti.

Medya grubu gazetecilerin 3'te birini işten çıkaracak

The Guardian'ın aktardığına göre, medya grubunun iş gücünün 3'te birini işten çıkaracağı konuşuluyor. Şirketin çalışanlarına direkt bir bilgilendirme yapılmazken, sendikalara sızdırılan bilgilere göre yüzlerce gazeteci işsiz kalabilir.

Medya patronu Rupert Murdoch'un sahibi olduğu 112 gazetenin 36'sı tamamen kapatılırken 76'sı internet ortamında yayın yapmaya devam edecek. Medya grubunun Sidney bölgesindeki 3 gazetesi emlak bölümlerinden yüksek gelir elde ettiği için basılı yayına devam edecek.

Murdoch kimdir?

Ülkesi Avustralya'da gazeteler, dergiler ve televizyonlarla çalışma hayatına başlayan Murdoch, şirketini İngiliz ve Amerikan medyasına doğru genişletmiş ve dünyanın en önemli ve zengin medya patronlarından biri olmuştur. 

2011 yılında sahibi olduğu News of the World'un yol açtğı "telekulak skandalı" yüzünden soruşturma geçiren Murdoch, 2012 yılında News International'ın yöneticiliği görevinden istifa etmiştir. 

Rupert Murdoch'a ait Fox News Channel, politik açıdan muhafazakar olmasıyla, muhafazakar politikacıları ve görüşleri savunmasıyla eleştirilir. 

Haber kanalı 2004 tarihli, yapımı ve yönetimi Robert Greenwald'a ait olan Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism adlı belgeselde de ağır eleştirilere uğrar. 

Profesör Roy Greenslade'in Guardian Unlimited için yazdığı bir makalede Murdoch'ın medya imparatorluğuna ait 175 gazetenin tamamının, Irak savaşını savunan haberler yaptığına işaret edilir.

ÖNCEKİ HABERLER
MSB duyurdu! PKK'ya ağır darbe
MSB duyurdu! PKK'ya ağır darbe
Haftanın Fırsat Ürünleri Şok’ta
Haftanın Fırsat Ürünleri Şok’ta
Kocaeli'deki kazaya 'Hatalı sollama' yapan sürücü sebep oldu
Kocaeli'deki kazaya 'Hatalı sollama' yapan sürücü sebep oldu
Fuhuş için anlaştığı kadını öldürdü! Nazan, erkek gibi güçlüydü hakim bey
Fuhuş için anlaştığı kadını öldürdü! Nazan, erkek gibi güçlüydü hakim bey
Bursa'da camiden hırsızlık yapıldı
Bursa'da camiden hırsızlık yapıldı
Bakan Berat Albayrak Azerbaycan Cumhuriyeti'nin kuruluş yıl dönümünü kutladı
Bakan Berat Albayrak Azerbaycan Cumhuriyeti'nin kuruluş yıl dönümünü kutladı
Şanlıurfa'da çocukların bulduğu kadın cesedinin kimliği belirlendi
Şanlıurfa'da çocukların bulduğu kadın cesedinin kimliği belirlendi
Aile hekimliklerinde yeni dönem 'yeni normal'in kuralları açıklandı
Aile hekimliklerinde yeni dönem 'yeni normal'in kuralları açıklandı
Beşiktaş'ta koronavirüs testleri negatif çıktı
Beşiktaş'ta koronavirüs testleri negatif çıktı
Bakan Murat Kurum fotoğraflar paylaştı: 1 milyon 348 bin konutun dönüşümünü sağladık
Bakan Murat Kurum fotoğraflar paylaştı: 1 milyon 348 bin konutun dönüşümünü sağladık