BIST 10.267
DOLAR 32,24
EURO 34,78
ALTIN 2.413,83
HABER /  MAGAZİN  /  KÜLTÜR VE SANAT

Bu sahne için 10 bin kare çizildi!

Disney'in son animasyonu gösterime girdi. Filmde bir evi uçurabilmek için 10 bin kare çizildi. Ev uçtuktan sonra bu rakam 20 bine çıktı.

Abone ol

Disney/Pixar’ın son animasyon macerası YUKARI BAK, 78 yaşındaki balon satıcısı Carl Fredricksen’in neşeli macerasını konu alıyor. Filde evin havalanması sahnesinde 10 binin üzerinde kare çizildi.

 

Evine binlerce balon bağlayarak hayatı boyunca hayalini kurduğu o büyük macerayı sonunda gerçekleştirir ve uzaklara Güney Amerika’nın el değmemiş ormanlarına uçar.

 

Ancak çok geç fark eder ki en büyük kabusu da onunla birlikte bu yolculuğa çıkmıştır: Russell adında, daima yardıma hazır, aşırı iyimser 8 yaşındaki bir Doğa Kaşifi. Sırtında resmi Doğa Kaşifleri kamp malzemeleriyle dolu çantasıyla, Russell yaban hayat için daima hazırdır!

 

Herkesin YUKARI BAK filminde Carl ve Russell gibi Güney Amerika’ya seyahat edip, oranın ilginç, egzotik ve şaşırtıcı karakterleriyle karşılaşmak gibi inanılmaz bir şansımız olmayabilir ancak Russell gibi siz de bir ‘Doğa Kaşifi’ olabilirsiniz. Ya da bir yetişkin olarak bu tür bir organizasyona katılabilirsiniz.

  

Arkasındaki fikir …

Gönüllü gençlik organizasyonlarının kökeni 1907 yılına kadar dayanır, İngiliz Ordusu’nun saygı gören subayı Sir Robert S. S. Baden-Powell Erkek Çocuklar İçin İzcilik kitabına dayanarak izcilik hareketini başlattı. Kitap ve program tüm çocukların ilgisini çekti ve kısa sürede tüm dünyaya yayıldı. Doğa kaşifliği popüler bir gönüllü gençlik hareketi haline geldi. Tüm dünyada farklı isimler altında devam etse de, örneğin Amerika’da Erkek İzciler, Rusya’da Öncüler denmesi gibi, programın özü genç erkek ve kız çocuklarını bir araya getirmek, genel kültürlerini geliştirmek ve eğlenmelerini sağlamak!  

 

Faaliyetler

Her ne kadar doğa kaşifliği eğlenceli de olsa, açık havada oluşturulan programlarla kişinin karakterini, vatandaşlık duygusunu, bedenen formda olmayı ve kızlarla erkekler arasında liderliği geliştirdiğine inanılır. Doğa kaşifliği yapmanın bilinen yolları arasında küçük gruplar haline birlikte vakit geçirmek, deneyimleri paylaşmak, iyi bir vatandaş olmanın önemini belirtmek ve karar vermek bulunur. Tabii ki Carl ile Russel’ın ortak macerasının başlamasını sağlayan yaşlılara yardım konusu da var.

 

Rozetler

Doğal olarak aynı şeyi tekrar tekrar yapmak pek eğlenceli olmaz. Gençlik organizasyonlarında bu yüzden hiyerarşik yapılar bulunur ve böylece çocukların ulaşmak için uğraşabilecekleri hedefleri olur. Genellikle bunun için başarı rozetleri kullanır, ne kadar çok rozetiniz varsa organizasyonda o kadar yükselirsiniz. Örneğin Amerikan İzcileri organizasyonunda şu anda 114 başarı rozeti var. Güvenlik, uzay kaşifliği ve hatta muhabirlik gibi şeyleri öğrenerek bunları kazanabilirsiniz.

 

Russel’ın çok sayıda Doğa Kaşifi rozeti var. İlk Yardım, İkinci Yardım, Hayvanbilim ve Gizlenme Ustası gibi konularda. Russel’ın hedefindeki Üst Düzey Doğa Kaşifliğine ulaşmak için bir rozeti eksiktir, o da Yaşlılara Yardım rozeti. Filmin kreyatif ekibi, rozetleri tasarlarken çok eğlendi, en sevdikleri rozet de Russel’ın 2 boyutlu animasyonda becerileri için aldığı rozet.

 

Hayatta kalma Becerileri

2 boyutlu animasyon, hayatta kalmak için gerekli bir beceri olmayabilir ancak izcilik organizsyonlarında  Sanat Tutkunları rozeti gerçekten de var. Bu yüzden (SİTE ADI GİRİN) sizlere hayatta kalmaya yönelik bazı ipuçları verecek ve böylece ilk doğa kaşifi rozetinizi kazanabileceksiniz.

 

Ateş yakın

 

Doğada hahatta kalmak için en önemli görevlerden biri ateş yakmaktır. Ateş, kum ya da su yakınındaki kumlu ya da kaya zeminli bir bölgede yakılmalı, böylece orman yangınlarının önüne geçilmelidir. Ateş yakmak isteyenlerin yaptığı en büyük yanlışlar, kötü odun seçmek, değerli kibritleri rüzgardan koruyamamak ve çok fazla yakıt kullanıp alevlerin parlamasına yol açmak. Ateş yakarken en önemli dört etken, kıvılcım – odun – yakıt – oksijen bulmak. Bir kıvılcım yaratmak için kibrit, çakmak kullanabilir, ateş taşı ve çeliği sürtebilir, pil ile elektrik kıvılcımı çıkarabilir ya da büyüteç ile güneş ışınlarını kullanabilirsiniz.

 

Barınak kurmak

Alttan yalıtımlı, rüzgara ve kara karşı koruma sağlayan ve içinde ateş yakılan bir barınak, doğada hayatta kalmak için çok önemlidir. Barınağınızı inşa etmeden önce, civardaki bölgenin iyi bir ateş için gerekli malzemeyi sağladığından, iyi bir su kaynağı, rüzgardan koruma gibi özelliklere sahip olduğundan emin olun. Barınak yapmayı bilmiyorsanız mağaralar, kayalık altları, devrilmiş bir ağacın altındaki oyuğu büyüterek doğal barınakları kullanabilirsiniz.

 

Giysiler

Giysilerinizin sizi sıcak tutması ve doğa koşullarından koruması önemlidir. En iyisi hafif ve doğal liflerden oluşan katmanlardır. Şapkalar da iyidir çünkü hem sıcak, hem de soğuğa karşı koruma sağlarlar. Su geçirmez dış katman giysileri gereklidir.

 

Donanım


Doğa kaşifi donanımları kolay düzenlenebilir olmalı ve her durumda hayatta kalmayı kolaylaştırmalı. Cebinizde taşıyacağınız eşyalar arasında ateş başlatıcı, sudan etkilenmeyen kibritler ve/veya çakmak, çakı, gözlükler, pusula, küçük bir ilk yardım seti ve biraz yiyecek bulunmalı.  Biraz daha modernlik istiyorsanız bir GPS cihazı iyi bir fikir olabilir!

  

Macera, ben geliyorum

Kendinizi hazır hissediyorsanız ve rozetinizi almak istiyorsanız yerel doğa kaşifi gençlik organizasyonuna başvurun ve becerilerinizi daha da geliştirin. Daha çok macera için ilham almak istiyorsanız ve Russell’ın Yaşlılara Yardım Rozeti’ni alıp almadığını merak ediyorsanız XXX (ÇIKIŞ TARİHİ) tarihinden itibaren YUKARI BAK’ı sinemalarda izleyebilirsiniz.

 

Russell olsa şöyle derdi – Doğa mutlaka keşfedilmeli! 

FİLMLE İLGİLİ EĞLENCELİ BİLGİLER


• “YUKARI BAK” Pixar Animation Studios’un onuncu filmi. Aynı zamanda Disney Digital 3D™ formatında gösterilecek olan ilk filmi.
• Yapım sürecinin en hareketli günlerinde “Yukarı Bak” üzerinde yaklaşık 70 animasyoncu çalıştı. Pixar’daki 375 kişilik ekip, filmin oluşturulmasına katkıda bulundu.
• Baş teknik yönetmen Steve May ve ekibi filmde Carl’ın evini havalandırmak için 10297 balon çizdiler. Evin ilk kez temellerinden kurtulup havalandığı sahnede ise balon sayısı iki katına çıkarak 20622’ye ulaşıyor. May ve ekibi, gerçek bir evi havalandırmak için 26.5 milyon balon gerektiğini hesapladı.
• Filmde Carl’ın ulaşmaya çalıştığı Cennet Şelaleleri, Venezüel’da (1100 metreyle dünyanın en büyük şelalesi). Filmde sanatsal nedenlerden dolayı Cennet Şelaleleri 3000 metreden yüksek.
• Yönetmen/Senarist Pete Docter, ortak Yönetmen/senarist Bob Peterson ve “Yukarı Bak” yapım ekibinin diğer önemli üyeleri, Tepui dağlarındaki “kayıp dünya”yı incelemek için Venezüela’ya bir keşif gezisi yaptılar. Ekip 115 mesa içindeki en yüksek ve en ünlüsü olan Roraima dağına tırmanmak için 2 kilometrelik bir tırmanış gerçekleştirdi ve ardından helikopterle Kukenan’a götürüldü. Hevesli Pixar kaşifleri, ölümcül karıncalar, zehirli yılanlar, akrepler ve mini kurbağalarla karşılaştı.
• John Ratzenberger, Disney-Pixar’ın 10 filminin tamamında seslendirme yapan tek oyuncu. “Yukarı Bak”ta inşaat ustası Tom’u seslendirmesinin yanısıra, “Oyuncak Hikayesi”nde akıllı kumbara Hamm’i (“Oyuncak Hikayesi 2”de de yer aldı ve “Oyuncak Hikayesi 3”te de olacak), “Bir Böceğin Yaşamı”nda P.T: Flea’yi, “İnanılmaz Aile”de Underminer adında filozofvari bir karakteri, “Arabalar”da bir Mack tırı, “Ratatuy”da baş garson Mustafa’yı ve “Wall-E”de Axiom uzay gemisinde yaşayan John’u seslendirdi.
• Carl bugüne kadar Pixar tarafından yaratılan en karmaşık insan karakter. Tasarımı sembolik ve kare şeklinde, 3 baş yüksekliğinde. Buna karşın Russel yumurta şeklinde ve yuvarlak.
• Russel’ın üzerindeki giysi sayısı, bugüne kadar Pixar’da yapılan animasyon karakterlerinkinden fazla – gömleği, rozet dolu kuşağı, boyun atkısı ve sırt çantası var.
• Russel rolü için 450 çocuk denendi. Russel’ı seslendiren Jordan Nagai, bu rol için seçmelere katılmayı planlamamıştı. Bazı reklamlarda ve dizilerde oynamış aktör abisine eşlik ediyordu ve o anda bir deneme yapması istendi.
• Karakter amiri Thomas Jordan ve ekibi için çizilmesi en zor karakter Kevin’di. Güzel tüylere sahip bu 4 metrelik uçamayan kuş için saç teknolojisinde yeni bir yaklaşım gerekiyordu. Ekip tüyleri, saplarda büyüyen saçlar gibi ele aldı. Bunlar saç gibi hareket edecekti.
• Pete Docter, “Yukarı Bak”ta Kevin’in bazı kuş seslerini seslendiriyor.
• Yönetmen Pete Docter’ın kızı Elie Docter, filmde küçük Elie’nin seslendirmesini yapıyor. 7 yaşındaki Elie’nin bu karakter için kaydı alındı. Başka sesler de bu rol için düşünüldü fakat yapımcılar sonunda Elie’de karar kıldı.
• Ellie’nin filmdeki varlığı filmde özel bir müzikle dille (filmin saygın bestecisi Michael Giacchino’nun bestelediği bir eserle) ve onu temsil eden macenta rengiyle simgeleniyor.
• Russel ve Karl’a Muntz’un servis yaptığı yemek, aslında “Ratatuy”daki midye yemeği.
• “Yukarı Bak” filmindeki bir kare görüntüyü render etmenin süresi 5-6 saati bulabiliyor. Bazı karmaşık kareler 20 saat sürüyor. Bir saniyelik görüntü için 24 kare gerekiyor.
• Filmin yapım ve karakter tasarımında “sade-karışıklık” yaklaşımı uygulandı. Örneğin Carl’ın burun delikleri, deri gözenekleri ya da kulak delikleri yok.
• Carl, Russel ve Kevin’le arkadaş olan Dug’ı, ortak Yönetmen/Senarist Bob Peterson seslendiriyor. Dug, Charles Muntz’un aykırı bir köpeği. Bob Peterson ayrıca köpeklerin düşüncelerini konuşmaya çeviren bir tasma aracılığıyla konuşan sürü lideri Alpha’yı da seslendiriyor. Peterson daha önce “Sevimli Canavar” filminde sülüğe benzeyen Roz karakterini seslendirmişti. “Kayıp Balık Nemo”da ise kararlı öğretmen Bay Vatos’un sesiydi.
• Üç boyutlu görüntü amiri Bob Whitehill “Yukarı Bak”ın 3 boyut özelliklerini kontrol etti. Whitehill filmi tüm zamanların en muhteşem 3 boyutlu filmlerinden biri olarak görüyor. “Derinlik bütçesine” sahip 3 boyut ekibi, hikayeyi farklı bir görsellikle anlatmak için yapımcılarla birlikte çalıştı ve filme yeni bir heyecan ve boyut kattı. Filmdeki hava gemisi savaşında, hafif uçaklara binmiş köpeklerin sahnesinde, 3 boyut teknolojisinin en heyecan verici kullanımı görülüyor.
• CalArts konservatuarında John Lasseter, Brad Bird, Pete Docter ve Andrew Stanton’ın sınıfına bir gönderme olan A113 numarası, tüm Pixar filmlerinde görülüyor. “Yukarı Bak” filminde A113, Carl’ın mahkemeye çıktığı salonun numarası olarak karşımıza çıkıyor.
• Carl’ın evinin ilk havalandığı sahnede, kısa film “Luxo Jr.”daki top, penceresinin önünden evin geçtiği kızın yatak odasının zemininde görünüyor
• Pizza Planet pikabı, ilk olarak “Oyuncak Hikayesi” filminde görülmüştü ve bir şekilde neredeyse tüm Pixar filmlerinde yer aldı. “Yukarı Bak”ta Pizza Planet pikabı, Carl’ın evi şehrin üzerinde uçarken kavşakta görülüyor. Ayrıca filmin sonunda Fentons Creamery otoparkında da görünüyor.
• Russell'ın en sevdiği dondurmacı, adını Oakland’daki gerçek Fentons Creamery’den alıyor. Yönetmen Pete Docter ve yapımcı Jonas Rivera o civarda oturuyor ve aileleriyle birlikte sık sık restorana ve dondurmacıya gidiyor.
• Kariyerine animasyoncu olarak başlayan Pete Docter, filmin son sahnesini çizme fırsatı buldu. O sahnede Carl ve Russel yol kenarında dondurma yiyorlar. Carl’ın animasyonunu Pete yaptı.
• Yönetmen Pete Docter, Disney’den hikayeci ve yazar Joe Grant’i “kendi Macera Kitapları’mızı yaratmamız için gerçek hayatta Carl ve Elie Fredricksen’ın karşılığı” olarak tanımladı. Grant, 1937’de “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” filmini yaratan ekibin bir üyesiydi ve “Dumbo” ile “Fantazya” filmlerini yazdıı. Docter’ın akıl hocası, dostu ve ilham kaynağı olan Grant, 2005’te 97 yaşında ölene kadar Walt Disney Animation Studios’da çalıştı.