BIST 10.677
DOLAR 32,22
EURO 34,94
ALTIN 2.418,47
HABER /  GÜNCEL

Kadınların Ezan okuması caiz değil

Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Doç. Dr. İsmail Karagöz, kadınların ezan okumasının caiz olmadığını açıkladı.

Abone ol

Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Doç. Dr. İsmail Karagöz, kadınların ezan okumasının caiz olmadığını ancak kadınların kadınlara namaz kıldırmasında bir sakınca bulunmadığını bildirdi. Diyanet işleri Başkanlığı'nın yayınladığı Diyanet Dergisi'nin 'Sorun Söyleyelim' bölümünda Karagöz, ezanın sözlükte bildirmek, duyurmak, çağrıda bulunmak, dini bir terim olarak da farz namazlarının vaktinin girdiğini belli sözlerle ve özel bir şekilde ilan etmek anlamlamlarına geldiğini belirtiyor. Ezanın, ilk defa Hz. Bilal tarafından sabah namazında, yüksekçe bir evin damında okunarak uygulamaya konulduğunu hatırlan Karagöz, ezanın erkekler tarafından okunduğunu kaydederek, "Bunu belirleyen Peygamberimizdir. Müezzinlerin erkek olması, İslam'ın ilk yıllarından itibaren günümüze kadar devam edegelmiş bir uygulamadır. Peygamberimizin dört müezzini vardı, bunların hepsi de erkekti. Dolayısıyla kadınların ezan okuması, Hz. Peygamberin uygulaması ile örtüşmez" ifadesini kullanıyor. "KADINLARIN ERKEKLERE NAMAZ KILDIRMALARI CAİZ GÖRÜLMEMİiiŞTİR" Karagöz, buluğ çağına erişmeyen mümeyyiz çocukların, kendisi gibi çocuklara ve kadınların da kadınlara imamlık yapabildiğini belirterek, Hz Peygamber'in hanımlarından Ümmi Seleme ve Hz. Aişe'nin kadınlara namaz kıldırdıklarına dair hadis kaynaklarında bilgiler bulunduğunu vurguluyor. Kadınların namazlarını aralarında cemaat halinde kılacak olurlarsa, imamlık yapan kadının önde değil, aralarında durduğunu anlatan Karagöz, "Bir rivayete göre Peygamberimiz, Ümmi Varaka isimli hafız bir kadına kendi ev halkına imamlık yapması için izin vermiştir. Ümmi Varaka'nın ev halkı ise ölümünden sonra özgürlüğüne kavuşması kaydıyla hür kıldığı biri erkek diğeri hanım iki köleden ibaretti. İslam bilginlerinin çoğunluğu, Ümmi Varaka'nın kadın ve erkek olan kölelerine imamlık yapmasını özel bir izin olarak kabul etmişler ve kadının erkeklere imamlığını caiz görmemişlerdir" dedi.