BIST 10.159
DOLAR 32,21
EURO 35,08
ALTIN 2.471,47
HABER /  GÜNCEL

Mısır: Anayasaya referandumda ‘evet’

Mısır'da ikinci aşaması da tamamlanan anayasa referandumuyla ilk sonuçlar ve gayrıresmi açıklamalar, sandıklardan ‘evet’ oyunun önde çıktığına işaret ediyor. Muhalifler, katılımın yüzde 30 oranında olduğu referanduma hile karıştığını öne sürdü.

Abone ol

Mısır'da 15 Aralık'ta ilk aşaması düzenlenen tartışmalı anayasa referandumunun ikincisi aşaması tamamlandı.

Anayasa referandumuyla ilk toplu sonuçlar ve gayrıresmi açıklamalar, iki aşamanın sonunda sandıklardan ‘evet’ oyunun önde çıktığını gösteriyor.

Mısır devlet televizyonu iki aşamalı referandumda oy kullananların yüzde 63’ünün yeni anayasayı onayladığını bildirdi.

Muhaliflerse seçimlere hile karıştığını öne sürdü.

Muhalif Ulusal Kurtuluş Cephesi, Seçim Komisyonu'na bir çağrı yaparak 'seçimlerdeki usulsüzlüklerin araştırılmasını' istedi.

‘Hayır’ oyu kullananlar bu anayasayla Hüsnü Mübarek yönetimini sonlandıran halk ayaklanmalarının ihanete uğradığını iddia ediyor.

Cumhurbaşkanı Muhammed Mursi’nin yandaşlarıysa bu anayasayla demokrasinin garanti altına alınacağını ve istikrarın sağlanacağını öne sürüyor.

Referandumun ikinci aşaması 17 şehirde, 7 bin 257 hakim tarafından denetlenen 6 bin 724 seçim merkezinde gerçekleşti.

Oylamaya katılımın yüzde 30 oranında olduğu bildiriliyor.

Referandumla ilgili resmi sonuçlar Pazartesi günü açıklanacak.

Birinci aşaması 15 Aralık'ta yapılan referandumunun güvenliğini 250 bin polis ve asker sağladı.

Muhammed Mursi'nin yanı sıra, Müslüman Kardeşler ve diğer İslamcı muhafazakârlar da yeni anayasayı destekliyor.

Liberaller, sosyalistler ve laiklik yanlılarıysa yeni anayasaya karşı çıkıyor.

Laiklik mi yoksa İslami bir yönetim mi?

Anayasa taslağıyla ilgili tartışmaların merkezinde taslağın, "İslam hukuku ilkeleri"nin Mısır yasalarına temel oluşturması gerektiğini vurgulaması yatıyor.

Anayasa taslağı, İslam hukuku ile ilgili konularda Sünni İslam'da yetkin otorite olarak görülen El Ezher Üniversitesi'ne danışılmasını öngörüyor.

Başka bir maddede devletin "Mısır ailesinin özünü koruması ... ve ahlaki değerlerini geliştirmesi"nden söz ediyor.

Başka bir tartışmalı paragrafta da devlete sanat, bilim ve edebiyatı destekleme görevinin verilmesi ifadesi var.

Kadın ile erkek arasında eşitliği tesis eden herhangi bir madde bulunmuyor. Ancak kadının ailesine karşı görevleri ile dışarıdaki işi arasında denge kurmasından bahsediliyor.

Başka bir maddede de Hz. Muhammed'e ve diğer peygamberlere karşı hakaretin yasaklanmış olması ifade özgürlüğü sorununu gündeme getiriyor.