Samanyolu dizisi Şefkat Tepe'ye en ağır tepki
Abone olCemaatin eski yazarı Ahmet Taşgetiren, Şefkat Tepe'deki peygamberimizin gösteriliş şeklini yerden yere vurdu.
Star si yazarı Ahmet Taşgetiren
Samanyolu'nun Şefkat Tepe dizisinde peygamberimizin ışık halinde
kamyon kasasında gösterilmesine isyan etti "Nasıl yapabildiniz
bunu?" diye sordu.
Cemaate yakın Bugün gazetesinin eski
yazarı da olan Taşgetiren Samanyolu yayın grubunda ve kitap
basımlarında bin inceleme kurulu olduğunu islami
ölçülere aykırı ifadelerin çıkarıldığını altını çizdi ve o ekibe
sordu: Peki ama
sevgili dostlar o Şefkat Tepe cinayeti ne?
Taşgetiren eleştirilerinde hedefine Gülen'i de
koydu ve peygamberimizin olimpiyatlara geldiği, tweet atma talimatı
verdiği rüyaları da eleştirdi, cemaati peygamber üzerinden
propaganda yaptığını iddia etti.
STV DİZİDEKİ OLAY SAHNE İÇİN NE DEDİ? Cemaatin kanalının tepe ismi konuştu ve kanalda ilahiyatçı heyeti olduğunu söyleyip, diziye karşı kara propaganda yapıldığını söyledi (AÇIKLAMA İÇİN TIKLAYIN) DİYANET : SAKINCALI Samanyolu 'ilahiyatçılar o sahnede dinen
sakınca yok' demesine karşılık Diyanet'ten gelen açıklama çok
farklı. Peygamber 'ışık huzmesi' olarak resmedilebilir mi?
Bunun sakıncası ne? |
ŞEFKAT TEPE KLİNİK
OLAY
Şefkat Tepe başından beri bir klinik olay.
Uyduruk tiplemeleri, aklı zorlayan hikayeleri,
“karanlık kurul”
komploculuğu ile akla ziyan bir televizyon hadisesi.
TAM BİR CİNAYET
En son yapılan ise Rasulullah’ın hatırasına yönelik tam bir cinayet oldu.
O kan donduran görüntüler nasıl bunca filtreden geçti de ekrana yansıdı. Hiç mi “Yahu ne yapıyoruz biz?” diye soran olmadı?
Danimarka’da karikatür rezaleti yaşanmıştı.
Şefkat Tepe’de ise, karikatürleştirilmiş bir senaryo içinde Rasulullah’ın hatırasına kıyıldı.
Bakın şuna:
Bir ışık huzmesi... Özel timin seslendirdiği
salavat-ı şerifeler eşliğinde geliyor. Bu ışık huzmesi Rasulullah’ı
temsil etmiş oluyor. Sürekli hareket halinde. Sonra orada peyda
olan bir kamyonete binip gitmeye başlıyor. Kamyoneti kim sürüyor,
kim Rasulullah’ı nereye götürüyor. Sırlar dünyası Samanyolu’nun
klasiği ya. Rasulullah Efendimiz de sırlar dünyasının figürü haline
getirilivermiş. Şefkat Tepe’nin özel timleri “Eyvah Peygamberimiz
gidiyor” çığlıkları ile arkasından koşuyorlar, bu arada komutan
kendini ön tekerleklerin önüne atarak kamyoneti durduruyor. Sonra
ışık huzmesi ne oluyor? Meçhul.
RESULLAHLAH IŞIK HUZMEZİ AKLIM
DURUYOR
Ne denebilir bilmem ki.
Bunun tamamı kurgu. Kim karar verir Rasulullah’ı bir ışık huzmesi haline getirmeye ki? Kim böyle bir senaryoda malzeme haline dönüştürür Rasulullah’ı ki? Aklım havsalam duruyor.
Ben, Fethullah Hocaefendi’nin Rasulullah’a aşk derecesinde bağlı
bir insan olduğunu düşündüm hep. Onun, Rasulullah’tan şu veya bu
şekilde, isimle, işaretle, her ne şekilde olursa olsun bahsedeceği
zaman, adeta refleks halinde ayağa kalkma jesti yapmasını hep
tekdirle yad ettim.
RESULULAH PROPAGANDA AMACINA
DÖNÜŞTÜ
Ama, yine Hocefendi’nin, Olimpiyat Stadındaki Türkçe Olimpiyatları programına, Rasulullah’ın teşrif ettiğine dair bir sözü takdir hisleriyle gündeme getirmesini yadırgadım. Türkçe Olimpiyatları, Türkiye’nin tanıtımı vs. yönleriyle takdire şayan bulunabilir. Ama o programların, Rasulullah’ın güya tebciline mazhar olduğu izlenimi vermek, beni bağışlasınlar ama, Rasulullah’ı propaganda aracına dönüştürmek gibi bir çarpıklığı içeriyor.
Rasulullah’ın -haşa- araçsallaştırılması işi ne yazık ki, bununla sınırlı değil. Son zamanlarda tedavülde bulunan “Rasulullah rüyaları”na, önce, “Acaba kavgada yumruk sayılmaz mantığıyla Camia’nın nasıl uçuk dünyalarda dolaştığı intibaı vermek için bu rüyalar karikatürize mi ediliyor?” kuşkusuyla baktım.
Ama hayır, ve hayret, “Rasulullah rüyaya giriyor ve
tweet’leri ikiye katlayın” gibi tavsiyelerde bulunuyor”
yollu rivayetlerin ardı arkası kesilmiyor.
BU BÖLÜM OLAY
YARATTI: Hz. Muhammed STV dizisinde
kamyonet
kasasında! Samanyolu televizyonunda 'Şefkat Tepe' dizisinin iki hafta önce yayınlanan sahnede Hz. Muhammed kamyon kasasına ışık huzmesi olarak iniyor. |
RÜYALARLA EYLEMLER Mİ AMAÇLANIYOR?
Bir: Bu tür rüyaların görüldüğü, Sungurlar Timi’ne benzer idealize edilmiş özel yapıların fevkalade haller yaşadığı bir alan.
İki: Birileri tarafından rüya motifi ile, geniş kitlelerin bir takım eylemlere sürüklenmesi.