BIST 14.274
DOLAR 46,63
EURO 53,11
ALTIN 6.130,13
HABER /  GÜNCEL

Enerji Bakanlığı duyurdu: Karbon emisyonunu azaltan işletmelere hibe desteği

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artıran ve karbon emisyonunu azaltan işletmeler için yeni hibe programını devreye aldı.

Abone ol

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artıran ve karbon emisyonunu azaltan işletmeler için yeni hibe programını devreye aldı. EKA Destek Programı kapsamında performans kriterlerini yerine getiren işletmelere, enerji giderlerinin yüzde 30’u oranında nakdi hibe sağlanacak.

2026 yılı için destek üst limiti ise 18 milyon 61 bin 775 lira olarak belirlendi. EKA Destek Programı, sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeleri enerji tüketimini ve karbon emisyonunu azaltmaya teşvik edecek. Programla enerji maliyetlerinin düşürülmesi, üretimde verimliliğin artırılması ve düşük karbonlu ekonomiye geçişin hızlandırılması amaçlanıyor.

Karbon azaltan işletmelere hibe verilecek

Karbon emisyonunu en fazla düşüren sanayi sektöründen 10, ticari bina ve hizmet sektöründen 10 olmak üzere toplam 20 işletme destek almaya hak kazanacak. Başarılı bulunan işletmelere, başvuru yılındaki enerji giderlerinin yüzde 30’u nakdi hibe olarak ödenecek. Başvurular, e-Devlet ile entegre çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilecek. 2026 yılı EKA Destek Programı kapsamında sağlanacak hibenin üst sınırı 18 milyon 61 bin 775 lira olarak açıklandı. Destek tutarı, ilerleyen yıllarda yeniden değerleme oranına göre güncellenecek. Teknik inceleme ve doğrulama süreçlerinin ardından performans şartlarını karşılayan işletmeler, bütçe imkânları doğrultusunda destek kapsamına alınacak.