Toprak'tan o ayetle ilgili ilginç yorum
Abone olCHP İstanbul adayı Prof. Binnaz Toprak, ‘sinir bozucu’ dediği “Her canlı ölümü tadacaktır”ın ayet olduğunu bildiğini söyledi ve yeni bir tercüme yaptıCHP İstanbul adayı Prof. Dr. Binnaz Toprak, “Her canlı ölümü tadacaktır” ayetinin sinir bozucu olduğu gör
CHP İstanbul adayı Prof. Binnaz Toprak, ‘sinir bozucu’
dediği “Her canlı ölümü tadacaktır”ın ayet olduğunu bildiğini
söyledi ve yeni bir tercüme yaptı
"CANLI DEĞİL NEFİS" İDDİASI
Bu sözün ayet olduğunu bilerek konuştuğunu kaydeden Toprak
“Bu ayette söylenmek istenen canlı değil,
nefistir” iddiasını da savundu. Boğaziçi Üniversitesi
Mezunları Derneği’nin (BÜMED) düzenlediği Siyaset Buluşmaları’nın
5.’sinde AK Parti ve CHP’li milletvekili adayı Boğaziçili karşı
karşıya geldi. CHP’li Toprak ile AK Parti İstanbul adayı Meltem
Gürler birer konuşma yaptı.
AYET OLDUĞUNU BİLİYORDUM
Star gazetesinden Kemal Gümüş'ün haberine göre Toprak, İstanbul
Zincirlikuyu Mezarlığı’nın girişindeki “Her canlı ölümü tadacaktır”
ayet meali için kullandığı “sinir bozucu” ifadesini tekrar etti.
Toprak, bu açıklamasından dolayı kendisini eleştiren Başbakan
Erdoğan’a cevap vererek şunları söyledi: “Benim ve Kılıçdaroğlu’nun
söylediği sözü bir aydır miting meydanlarında kullanıyor.
İstanbul’un ana arterlerinde binlerce insanın her gün önünde
geçtiği Zincirlikuyu mezarlığının kapısında her can bir gün ölümü
tadacaktır yazıyor. Bu sinir bozucu bir şey dedim. Benim söylediğim
buydu.”
Ayet mealinin yanlış yazıldığını iddia eden Binnaz Toprak,
“Bu ayette söylenmek istenen canlı değil, nefistir. Canlı
değil nefis çünkü canlı insan ölümü tadamaz. Ölmesi lazım ki ne
olduğunu tatsın “ dedi. Toprak, “Sinir bozucu sözlerini
söylerken o yazılanların ayet olduğunu biliyor muydunuz” sorusuna
“Evet ayet olduğunu biliyordum” cevabını verdi.
CANLI İLE NEFİS AYNI ANLAMDADIR
Toprak’ın ayette “canlı” değil, “nefis”ten bahsedildiği iddiasını
değerlendiren İlahiyatçı Prof. Dr. Halis Ayhan, “Ayette şüphesiz
her canlı ölümü tadacaktır diyor” açıklaması yaptı. Ayhan,
şunları söyledi: “Canlı ile nefs (nefis) aynı anlama
geliyor. Ruh ile bedenin birleşmesi sonucu ortaya çıkan varlığın
adı nefstir. Türkiye’deki aydınların bir sıkıntısı bu. Günümüzdeki
bazı aydınların bu konularda konuşması ve yazması, usul bakımından
toplumun değerlerine, kutsal metinlerin doğru anlaşılmasına yönelik
olmalıdır. Bu konuların dışında kalarak yapılacak yorumlar, her
şeyden önce aydının kendisine zarar verir.”