Osmanlı, sanal alemi de fethedecek
Abone olBeyin takımını genç Türk yazılımcıların oluşturduğu ekip, 'Osmanlı Medeniyeti' adlı strateji oyunu geliştirdi.
Beyin takımını genç Türk yazılımcıların oluşturduğu ekip,
Osmanlı Devleti'nin 1402 yılından yıkılışına kadarki dönemini
anlatan üç boyutlu ''Osmanlı Medeniyeti (Civilization of Ottoman)''
adlı strateji oyunu geliştirdi. Birçok yönüyle Türkiye'de ve
dünyada ilk olma özelliğini taşıyan oyun, 2011 yılında piyasaya
sunulacak.
''Osmanlı Medeniyeti'' Proje Yöneticisi Gürcan Serbest, AA
muhabirine yaptığı açıklamada, ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinden
önce Türkiye'de geliştirilmiş tamamıyla yüzde 100 Türk yapımı bir
proje olmadığını söyledi.
Diğer çalışmalarda, hazır motorlar kullanıldığı için projelerin
gelişiminin motorların yetenekleriyle sınırlı kaldığını ve
gelişemediğini belirten Serbest, bu kapsamda Türkiye'de bir çığır
açmak amacıyla Eylül 2008'de ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinin
oluşturulduğunu ifade etti.
''Herkesin en iyi bileceği olgu, içinde olduğu, tanıdığı olgudur.
Biz de Osmanlı İmparatorluğu olgusunun geçmişte birebir içinde
olduğumuz için en iyi anlatabileceğimizin Osmanlı medeniyeti
olduğuna karar verdik'' diyen Serbest, şunları anlattı:
''Avrupa'da veya Amerika'da gerçekleşen, dört saat bile sürmeyen
savaşlar, yüzlerce oyunda tema olarak işlendi ve kahramanlık
hikayelerine döndüler. Biz bir Türk olarak öz geçmişimizi neden
anlatmayalım sorusunun cevabıdır Osmanlı medeniyeti oyunu. Oyun,
Eylül 2008'den bu yana açık kaynak kodlu geliştirilen bir proje
olarak hayatına devam ediyor. Daha önce diğer oyun geliştirici
firmaların, ticari amaçlarla oyun geliştirmesi sebebiyle sınırlı
imkanlarla ürünler çıktı. Maalesef tutulmadı. Osmanlı medeniyeti
projesinin tamamen gönüllü ve 'sizin oyununuz' sloganıyla yola
çıkarak bu işe başlaması, toplumda gerçekten büyük bir ilgi
gördü.''
21 KİŞİLİK GELİŞTİRME EKİBİ
Serbest, oyun ekibinin tamamen gönüllü bir gruptan oluştuğunu, şu
an için 21 kişinin geliştirme ekibinde görev aldığını ve yaş
ortalamasının 22 olduğunu söyledi.
Bu projenin en dikkat çekici yanının bu kadar kısıtlı imkanla, bu
kadar yenilikçi bir proje geliştirilmesi olduğunu belirten Serbest,
''Arkasında çok ciddi firmalar olan projeler dahi kendi motorlarını
geliştirmeye cesaret edemezken bu grup kendi motorlarını
geliştirmekle kalmayıp dünya oyun sektörüne 'kader motoru'
kavramını kazandırmıştır. Ayrıca 'multitouch' kontrolünün bu
projenin içinde yer alarak, oyun zevkini bir üst adıma taşıyacağı
kanısındayım. Kader motorunun getirdiği avantajlar ise
tartışılamayacak düzeydedir'' dedi.
''GERÇEK ZAMANLI STRATEJİ OYUNU''
Serbest, ''Osmanlı Medeniyeti''nin gerçek zamanlı bir strateji
oyunu olduğunu belirterek, ''Oyundaki temel amaç, 1402 yılından
başlayarak Osmanlı medeniyetini tüm detayıyla işlemek. Bu projede
sadece Osmanlı İmparatorluğu ile sınırlı kalmadık. Bu oyunda,
Osmanlı İmparatorluğu'ndaki tüm karakterler, objeler ve binalar ile
ilişkide olunan hısım ve hasım devletlerin tamamı yer almaktadır.
Oyuncular, bu devletleri seçerek oyunu yönetebilecek'' diye
konuştu.
Oyunun web bazlı versiyonunu yakın bir süreçte yayına sokacaklarını
anlatan Serbest, şunları söyledi:
''Masaüstü versiyonunu Kasım 2010 beta şeklinde piyasaya süreceğiz.
Kasım 2010'da testerlarımızla projemizi paylaşarak onlardan geri
dönüşlerle, oyun üzerindeki son ekleme ve rötuşlarımızı yapacağız
ve 2011'de oyunumuz piyasada olacak. En ilkel teknolojik imkanlarla
(buna en basit örnek çizimlerin kağıttan taranarak bilgisayara
geçirilmesidir ki ekibin grafik tabletleri dahi yoktur) bu denli
ileri bir teknolojiye sahip oyunu geliştirmenin vereceği yankıyı
merak ediyoruz. Bu oyun, Türkiye'de korsanla mücadele için 5 TL'ye
pazara sürülecek. Kişiler, kader motorumuzu oyun içinde
kullandıklarında bu deneyimi daha da sevecekler. Bu mutlu kullanıcı
kitlesi, ciddi bir yankı uyandırılmasına vesile olacak.''
YAPAY ZEKA VE GRAFİK MOTORU
''Piyonix'' adlı yapay zeka motorunun, oyuncuların bilgisayara
karşı oynadığı oyunlarla kendi kendine öğrenen ve her seferinde
kendini daha da geliştirebilen bir yapay zeka motoru olduğunu
belirten Serbest, ''Dünyada bir milyon oyuncu bu oyunu oynayarak,
tüm oyuncuların deneyimlerini ve başarı durumlarının ne olduğunu
StoX'tan araştırabilecek'' dedi.
''Piyodix''in ise Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'' olma özelliğini
taşıdığını ve içinde bir fizik motorunu barındırdığını ifade eden
Serbest, ''Piyodix'te içinde bulunan fizik motoru sayesinde
karakterin aldığı bir darbede elinden kılıcı veya silahı
düşebilecek, eğilip alabilecek. Yani kaleyi kılıçla vurarak
yıktığımız bir motorun dışına çıkıyoruz'' diye konuştu.
''KADER MOTORU DÜNYADA İLK''
Serbest, oyunda kullandıkları ''Piyocix'' adı verilen ''kader
motoru'' kavramının şu an dünyada bir ilk olduğunu, bu kavramın
oyuna birçok yenilik getirdiğini belirtti.
''Kader motoru''nun oyunda farklı senaryolar üretmekle kalmadığını,
oyundaki her bir karaktere bağımsız karakteristik özellikler
kazandırdığını anlatan Serbest, şunları söyledi:
''Örneğin, bundan önceki benzer oyunlarda karakterlerde ömür
kavramı yoktu. Bu oyunla beraber, her karakterin bir ömür kavramı
olacak ve bu ömür kader motorundaki belli kaderlerle uzayıp
kısalabilecek. Bugün sabah kahvaltımız, öğle yediğimiz yemek ve
akşam yiyeceğimiz yemek birbirimizinkinden farklı, aldığımız
maaşlar da öyle. Oyunda da bu şekilde olacak. Bunun kattığı
avantajla birlikte ekonomik idare önem kazanıyor. Çünkü oyunda,
diğer oyunlarda olduğu gibi bir kere yarat sonra para harcama
kavramı yok.''
Oyunda sadece akçe kavramının olduğunu, karaktere maaş verileceğini
ve gerçek hayattaki gibi bir aylık geçimini kendisinin idare
edeceğini dile getiren Serbest, ''Karaktere aylık belli bir maaş
vereceğiz. Karakter ailesinin masraflarına harcayacak (eğitim, yeme
ve içme) en basit kural olarak her ailenin yediği yemek farklı
olacağı için giderler de birbirinden farklı olacak. Ekonomik
sıkıntılarına göre mutluluk düzeyinden bahsedecek. Bu bahsettiğim
kavram sadece sabah kahvaltısı ve maaş kavramıdır. Bunun gibi
yaklaşık 1030 sınıf oyunun oynanışını belirleyecek'' dedi.
GERÇEKÇİLİĞİ ARTTIRMAK İÇİN
Serbest, oyunu hazırlarken uçuş simülatörlerinde kullanılan bazı
teknolojilerden ilham aldıklarını belirterek, ''Uçuş
simülatörlerinde gerçekçiliği arttırmak için kullanılan 'metar' ve
'meshler' de bu oyunda yer alacak. Metar ile o anlık bölgenin hava
durumunu alıp oyuna entegre edebileceğiz. Eskişehir civarlarında
bir meydan savaşı yapıyorsanız ekranda yağmur yağmaya başladığında
camdan dışarı baktığınızda gerçek hayatta da yağmur yağdığına şahit
olabileceksiniz. Ayrıca gerçek yeryüzü meshleri ile oyundaki bütün
yeryüzü şekilleri gerçekle birebir aynı olacak. Bu da savaşlardaki
stratejilerinize önem vermenizi gerektirecektir'' diye konuştu.
Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'', ''yapay zeka motoru'', dünyada
bir ilk olan ''kader motoru'' ve uçuş simülasyonlarında kullanılan
''metar'' gibi teknolojilerin bu oyunda ilk defa kullanıldığını
anlatan Serbest, Osmanlı tarihindeki tüm karakterlerin, objelerin
ve binaların oyunda işleneceğini sözlerine ekledi.