Nişantaşı tebliğcileri bulundu
Abone olİstanbul'un lüks semtlerinde barlara girip dini tebliğlerde bulunuyorlardı. Ama kimse onları bulamıyordu. Şehir efsanelerine dönüşen bu grubu Yeni Aktüel dergisi buldu.
Şalvarlı ve sakallı bazı kişilerin İstanbul'da Etiler ve
Nişantaşı barlarına girerek din propagandası yaptığı biliniyordu.
Yeni AKTÜEL dergisi "Tebliğciler" denen bu grubun izini sürdü ve
onlara İstanbul'un Çarşamba semtinde rastladı. ASIL İŞİ
MÜTEAHHİTLİK... "BİZ GÖNÜLLÜYÜZ" DİYOR Salih İ. sakalı ve giyimiyle
tipik İsmail Ağa cemaatinden... Asıl işi müteahhitlik. Kurtuluş'ta
oturuyor ama bütün vaktini Çarşamba'da geçiriyor... "Bu işi gönüllü
yapıyoruz... Kimseyi rahatsız etmiyoruz... Travestilerle de
konuşuyoruz" deyip anlatıyor: İÇKİ ISMARLAMAK İSTEYEN BİLE OLUYOR
"Yıllardır Kurtuluş'ta bar ve Tekel bayilerinde zaten bunu
yapıyoruz. İzin istiyoruz, buyur denirse giriyoruz. Bazen kovup
bazen de içki ısmarlamaya kalkıyorlar. Amacımız Hıristiyan
misyonerliğine, alkol ve uyuşturucuya karşı vatandaşı uyarmak."
Aktüel 'tebliğci'yi buldu Lüks semtlerdeki barlara girip herkesi
dine çağıran "Tebliğciler" grubunun üyesi müteahhit Salih İ. "Buyur
ederlerse konuşuyoruz" dedi. İstanbul'da Nişantaşı ve Etiler gibi
lüks semtlerde barlara ve gece klüplerine giren sarıklı cüppeli
grupların insanları İslam'a çağırdığı iddiası bazı köşe yazarları
tarafından da yazılmıştı. Ancak bu söylentileri doğrulayacak bir
kanıt bulunamamıştı. SABAH yazarı Fatih Altaylı, Nişantaşı
kafelerinde bu tür grupların dolaştığı iddiasının bazı mekan
sahipleri tarafından dile getirildiğini köşesinde yazmıştı.
Hürriyet yazarı Ahmet Hakan Coşkun ise "kimdir bunlar, Süleymancı
mı? Nurcu mu? Nurcu ise hangi koldan? Yazıcı mı? Okuyucu mu? İsmail
Ağa cemaatinden kopmuş bir grup mu?" gibi sorular sorarak bunun bir
şehir efsanesi olabileceğini ima etmişti. EFSANE GERÇEK OLDU Ancak
Yeni Aktüel dergisi son sayısında ele aldığı "Çarşamba İslam
Cemaati" başlıklı kapak çalışmasında bu gruptan bir kişi ile
konuşmayı başardı. Yazıda Çarşamba'da tebliğciler olarak bilinen bu
gruptan Salih İ., Nişantaşı ve Etiler'de barlara girip içkinin
zararlarını anlattıklarını söyledi. Bu çalışmayı yıllardan beri
yaptıklarını belirten Salih İ. şunları anlattı. "Amacımız
Hıristiyan misyonerliği, uyuşturucu kullanımı gibi konularda halkı
uyarmak. Bizce bu her Müslüman'ın vazifesi. Kimseye bir zararımız
yok. Beyoğlu'ndaki Cumhuriyet Meyhanesi'nin sahipleri yakın
dostlarımdır. Onlarla konuşuruz bu meseleleri. Travestilerle de
konuşuyorum bazen 'bu yaptığınız doğru değil, gelin daha huzurlu
bir hayatı seçin' diye. Barlara girdiğimiz doğru." 'İZİN İSTİYORUZ'
Yaptıkları bu çalışmalarda insanları kesinlikle rahatsız
etmediklerini vurgulayan Salih İ., girmeden önce izin istediklerini
söylüyor. Bu çalışmaları sırasında ilginç olaylar da yaşadıklarını
anlatan "tebliğciler" grubundan Salih İ. bazen tepki gördüklerini
de aktararak, "Bir şey anlatabilir miyiz diye izin istiyoruz önce.
Buyur edilirsekgiriyoruz içeri. Etilerde bir bara girdim bir gün,
görevliler kapıdan kovdu. Masada oturup içen sarhoş bir adam kızdı
görevlilere 'bırakın hocayı, bir bardak daha getirin karşılıklı
kafaları çekeceğiz, o anlatacak, ben dinleyeceğim' dedi. Böyle
matrak durumlarla karşılaşıyoruz bazen. Bence insanlar bizden
değil, uyuşturucunun artık ilkokullara bile girdiği gerçeğinden
korksun" dedi. ÇARŞAMBA KEŞFEDİLDİ Nakşibendi şeyhi Mahmut
Ustaosmanoğlu'na bağlı İsmail Ağa Cemaati'nin yoğun olarak yaşadığı
Çarşamba bir dönem gazetecilerin 'kaçak çekim' alanıydı. Semt
sakinlerinin fotoğrafları 'irtica tehdidi' başlıklarına eşlik etti.
Yeni Aktüel son sayısında başlattığı 'Yasak bölgeler' dosyasının
ilk bölümünde Çarşamba'ya girdi. Günlük yaşamdan cemaat
liderlerine, mahalle sakinlerinden kanaat önderlerine ilk kez gizli
kamera olmadan Çarşambalılar'la görüştü. Mahmut Efendi adıyla
bilinen ve şu an 75 yaşında olan İsmail Ağa Camii'nin emekli imamı
Nakşibendi şeyhi Mahmut Ustaosmanoğlu, Çarşamba'daki cemaatin
manevi lideri. Yaklaşık 30 binlik nüfusun neredeyse yarısını Mahmut
Efendi ya da diğer adıyla İsmail Ağa cemaati oluşturuyor. Özellikle
1980'lerden sonra adını yaygın bir biçimde duyuran cemaatin
erkekleri cübbe, şalvar ve takke, kadınları ise sıklıkla çarşaf ya
da vücut hatlarını belli etmeyen elbiseler giyiyor. Semtin Mahmut
Efendi'den sonra en çok sayılan siması emekli imam Hasan Efendi
(Kılıç) Çaşamba'yı şöyle anlatıyor: "Son dönemde herhangi bir işten
emekli olup hacca gittikten sonra Çarşamba'ya yerleşenlerin sayısı
arttı. Çarşamba İslam'ı gönlünce yaşamak isteyenlerin oturduğu bir
yer. Kimsenin kimseye zararı yok. Cemaat camide toplanır sohbet
eder arada, başka bir şey yok. Lütfen bunu yazın. Bizi çok rencide
ettiler.