Futbolseverlerin yılda iki büyük buluşması olur. İlki ağustos ayı ortasında açılan ligler, diğeri ise eylül ayı sonunda piyasaya çıkan futbol simülasyon oyunları. İlki açıldı, ikincisinde ise EA Sports’un FIFA’sı ile Konami’nin PES’i için geri sayım başladı. Geçen yıl 13 milyonluk satış rakamına ulaşan FIFA, bu yıl tepki süresi dörde katlanan oyuncularıyla dikkat çekiyor. Geçen yıl 2 milyonu geçemeyen Konami ise bu yıl yenilenen motoru ile oldukça iddialı EA’nın FIFA serisinin ‘belalısı’ olan Konami’nin futbol simülasyon oyunu Pro Evolution Soccer (PES) PES 2014, eylül ayında raflara girecek. Günümüz futbolunun karakteristiği haline gelen oyuncuların sürekli olarak hareket halinde olması ve pozisyon değiştirmesine odaklanarak yenilenen “Fox Engine” oyun motoru ile daha gerçekçi oynanış ve grafikler sunmayı hedefleyen PES 2014, 20 Eylül'de Türkiye’nin de yer aldığı Avrupa pazarında oyunseverlerle buluşacak. Kapağında Galatasaray’ın dünyaca ünlü yıldızı Didier Drogba’nın Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Andrea Pirlo, Marco Reus, Zlatan İbrahimovic ve Arjen Robben ile birlikte yer aldığı PES 2014'teki “Heart” adlı sistem, futbolculara “his” kazandıracak. Bu sistemle birlikte takımlar arası rekabet bağlantısı (derbi), deplasman, sakatlık veya kırmızı kart gibi takım içi unsurlardan dolayı futbolcuların motivasyonu değişip, maçtaki performansına yansıyacak. Bu sistemle birlikte takımlar arası rekabet bağlantısı (derbi), deplasman, sakatlık veya kırmızı kart gibi takım içi unsurlardan dolayı futbolcuların motivasyonu değişip, maçtaki performansına yansıyacak. Bu sistemle birlikte takımlar arası rekabet bağlantısı (derbi), deplasman, sakatlık veya kırmızı kart gibi takım içi unsurlardan dolayı futbolcuların motivasyonu değişip, maçtaki performansına yansıyacak. PES 2014’teki bir diğer özellik olan M.A.S.S. adı verilen “hareket animasyonlu istikrar sistemi” ile futbolcular arasındaki vücut temasları bire bir simüle edilecek. Diğer bir deyişle, önceden hazırlanmış animasyonlar yerine, içinde bulunulan durumda üretilen animasyonlar yaratılacak, örneğin faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak değişecek. Diğer bir deyişle, önceden hazırlanmış animasyonlar yerine, içinde bulunulan durumda üretilen animasyonlar yaratılacak, örneğin faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak değişecek. Diğer bir deyişle, önceden hazırlanmış animasyonlar yerine, içinde bulunulan durumda üretilen animasyonlar yaratılacak, örneğin faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak değişecek. Diğer bir deyişle, önceden hazırlanmış animasyonlar yerine, içinde bulunulan durumda üretilen animasyonlar yaratılacak, örneğin faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak değişecek. Diğer bir deyişle, önceden hazırlanmış animasyonlar yerine, içinde bulunulan durumda üretilen animasyonlar yaratılacak, örneğin faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak değişecek. Diğer bir deyişle, önceden hazırlanmış animasyonlar yerine, içinde bulunulan durumda üretilen animasyonlar yaratılacak, örneğin faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak değişecek. Diğer bir deyişle, önceden hazırlanmış animasyonlar yerine, içinde bulunulan durumda üretilen animasyonlar yaratılacak, örneğin faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak değişecek. FIFA 14’teki “Pure Shot” özelliği ile gelen yeni top fiziği sistemi, şutların yapısını değiştirecek, her bir şutun gerçek hissettirmesini ve oyuncuların en iyi vuruşlarını yaptıklarında büyük bir coşku hissetmelerini sağlayacak. Bu özellik ile desteklenen son vuruşlar sayesinde oyuncular adımlarını kontrol edebilecek ve ağları bulmak için en iyi pozisyonu yakalamak üzere kaleye yaklaşma açılarını ayarlayabilecek. Oyundaki “Real Ball Physics” özelliği topun hareket yolunu belirleyecek, oyuncuların aynı gerçek futbolcular gibi topa uzaktan sert biçimde vurmalarını, isabetli alçak şutlar çekmelerini, topun dibine girerek falsolu vurabilmelerini sağlayacak. “Protect The Ball” özelliği ile oyuncular herhangi bir hızla top sürerken savunma oyuncularını kendilerinden uzak tutup fiziklerini kullanarak topu koruyabilecek. “Protect The Ball” özelliği ile oyuncular herhangi bir hızla top sürerken savunma oyuncularını kendilerinden uzak tutup fiziklerini kullanarak topu koruyabilecek. “Sprint Dribble Turns” özelliği sayesinde oyuncular depar sırasında ivmelerini korurken istedikleri yöne dönebilecekler. Özetle 500’ün üzerinde lisanslı takımın olduğu oyunda, grafik özellikleri pek değiştirilmese de oyunseverleri şu özellikler heyecanlandıracak: Top saklama, orta sahada oyun kurma, oyuncunun vuruş açısı, vuruş şiddetinin yanı sıra hava ve saha ile etkileşim halindeki daha gerçekçi top.