Cübbeli Hoca'dan şike yorumu
Abone olFutboldaki şike tartışmalarına dini çevre de katıldıb Ahmet Mahmut Ünlü Hocaefendi, şikeyi yorumladı.
Spor Toto Süper Lig ve Bank Asya 1. Ligi'nin 2010-2011 sezonuna
yönelik emniyet yetkilileri tarafından başlatılan ve 'Futbolda Şike
Operasyonu' iddialarıyla sarsılan gündemi Cübbeli Ahmet Hoca Flash
Tv'deki programında yorumlarken açıklamalarda bulundu.
Türkiye'nin ve milyonlarca futbolseverin sorunu haline gelen bu
iddiaları değerlendiren Ahmet Mahmut Ünlü Hocaefendi, "Şike
kesinlikle haramdır" diyerek şu açıklamaları yaptı:
"Bir defa burada yalan var. Kendi takımının lehine ter dökmek,
çalışmak için imza atıyor. Karşı taraftan para alarak bu tarafta
yapacağı işi yapmayarak kendi takımını yenik durumuna düşürüyor.
Şimdi bunu anlamak için hoca olmaya da pek lüzum görmüyorum.
Kendisine sordukları zaman kılıflar bahaneler bularak olanca gücünü
sarf ettiğini belirterek yalan söylüyor. İkincide sözünü bozuyor.
Vefasızlık yapıyor. Çünkü takıma anlaşmayla gelmiş ve buradan da
para almış. Onlar da ayrı bir dava haramlığı helalliği. Bir de
onlara girersek hiç çıkamayacağız onun için işin bu tarafından
gidiyoruz.
Yani futbolun şu andaki durumu meşru ise; zaten gayri meşrunun
içinde meşruluk arayamayız. Kaba kaçmayacak olsa başka misallerde
verebilirim. Adam haram yaparken bir de mekruhunu soruyor. Mübarek
yaptığın iş haramsa mekruhunu da bırak ne soruyorsun? Ama
milletimizde böyle bir durum var. Şimdi futbolu da yeni yeni
öğreniyorum. Hiç haberim de yok. Haberlere pek çıkmaz, spor bölümü
başladı mı ben geçerim oradan. Dolayısıyla hiç alakam olmadı. Ama
şimdi baş haber olunca, mecburen öbür haberlere geçinceye kadar
dinlemek zorunda kalıyoruz. Zorunda kalırken de bir şeyler
öğrenmeye çalışıyoruz.
Sonradan öğreniyorum ki burada at yarışları gibi bahisler varmış.
Kumarlar varmış. Şimdi top oynamak günah mı? Spor yapmak, top
oynamak niye günah olsun? At yarışı niye günah olsun? Sünnettir.
Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem yarıştı. Ama şimdi sen bahis
açıp da atları parayla yarıştırırsan olur mu? 'Allah için olan at
var, şeytan için olan at var diyor' Hadis-i Şerif. Allah yolunda
gazaya gidersin, Allah yolundaki at olur. Kumar oynarsın at yarışı
üzerinde şeytan yolunda olur. Bu Hadis-i Şerif sahihtir. Burada sen
hareket için spor yaparsın. Arkadaşlarla muhabbet olur. Bunlara bir
şey demiyoruz.
Şimdi eskiden derlerdi diz kapağından yukarı da avret yerine bakmak
erkeğinde haram. Mesele o ne ya? Onun sonra bir de Maliki
Mezhebi'nde meselesi çıkardılar. Maliki mezhebini de lüzum yok ki
zaten. Bu seferde dediler madem günah deyip de müşteri azalacaksa
şortu uzattılar. Şimdi Mekruh'tan çıktı iş. Mekruh'tan kurtarıldı
ama bu nedir? Bahisler, kumarlar daha doluda gayri meşru bir şeyler
çıktı. Şimdi onların detayında değiliz. Onu da bize soran zaten
yok. Seyreden halkta ben işin içinde değilim. Ben sadece
seyrediyorum. Kim gol atmış dediği için seninde bunu seyretmen
haramdır diyecek halimiz kalmıyor. Çünkü işin içinde olan başka
seyreden seyirci başka. Şimdi seyircilerin yaptığına direk haram
diyemeyiz. Gidip para verip içki mi aldı da içti? Adamın oyununu
seyretti. Buna haramdır diyecek halimiz yok.
Tabi şu var: 'Malayani' yani 'Dünyaya ve ahirete, iki tarafa da
yaramayacak ve Müslümanlığı güzel olan insanların boş vakit
harcayamayacağı şeyler demek durumundayız. Tabi hadis-i şerife göre
'Helal bellidir, haram bellidir.' Kolay bir şey değil 'İzlemek
haramdır' demek. Yani halkın seyretmesi, bilet alması, gitmesi gibi
şeylere haram diyecek halimiz yok. Ben öbür işleyişten
bahsediyorum. İçerideki dönen dolaplar ayrı bir dava. Ama şimdi
burada haramın içindeki mekruh kabilinden sorulacak olursa, bunun
neresine fetva verilecek. Öbür taraftan ele alırsak bunun tutulacak
tarafı mı var?!
Zaten yaptığın iş belli. İşin içinde iş. Başka tarafla anlaş,
burayı kandır. Hainlik yap sözü boz. Buraya olanca gücümle gayret
edeceğim diye para al teminat ver. Ondan sonra, ona uy hareket
yapma orası gol yesin, kaybetsin. Diğer taraftan ayrı para al. Hiç
tutulacak bir tarafı da yok. Şike kesinlikle haramdır. Kitabına
fetvasına uyduramayız".