Malum yüce Allah insana müthiş bir değer vermiş, öyle
ki bir insani haksız yere öldüren tüm insanları öldürmüş
gibidir, bir insanı
hayata kazandıran da tüm insanlığı hayata kazandırmış gibidir diye
beyanda bulunuyor. Buna rağmen dört kişimin şahit olduğu kadar
aleni bir ortamda zina işleyen kimselerini de recim ile had
cezasına çarpıtılmasını emrediyor. Zina edenlerin evli olmaları
şartıyla. Bekarlar için yüz değnek cezası var.
Ancak nikah akdına göre iki adil şahit huzurunda
mehir üzerinde anlaşarak evlenenler yeni bir hayatın temelini
attıkları gibi hem Müslümanların duasına nail oluyorlar, hem de
beraberlikleri onlar için an an sevap kazandırıyor.
Peki Belediye nikahı ile müftü nikahı arasında ne
fark var?
İki fark vardır;
Birincisi müftünün kıyacağı nikahta Allah’ın emri
peygamberin kavli deniliyor, belediye nikahında ise belediye
başkanından aldığım yetki ile deniliyor,
İkincisi müftülük nikahında şahitler için belli
şartları taşımaları aranıyor, diğerinde ise herhangi iki vatandaş
şahit olarak yeterlidir,
Üçüncüsü Belediyenin nikahında genelde dua yok,
müftülük nikahında dua var.
Şafii mezhebinde babanın rızası da lazım belediyede
böyle bir rıza aranmaz.
Kısacası müftülük nikahında ksik yok fazlası var.
Neyse ki isteyen belediye nikahıyla birlikte imam
nikahını da kıyıyor.
Eğer nikahı dini bir değer olarak kabul ederseniz, ki
öyledir, Müftü nikahını kabul etmeniz lazım.
En az vatandaşlarımıza tercih hakkı verilmelidir.
Sene 2002 Ak Parti iktidar olunca 18 maddelik yasal
düzeyde iyileştirme talebim oldu, nedense bazı vekillerin aklı
ermeyince
küçümsediler.
Bir maddesi de nikahın muhtarın gözetiminde köy
imamının önderliğinde kıyılma talebiydi; biri seçilmiş kişi, diğeri
devletin memuru daha ne olsun, kim bu talebe ne hakla karşı
çıkabilir, anlamakta zorlanıyorum.
Nikah yine belediye ile işbirliğinde olur,
nişanlılara anne babalık kursu, ailenin ayrıcalığı ve mahremiyeti,
toplum hayatındaki önemini içeren bir kurs verilir ve en az bir
beyaz eşya katkısında bulunulur, mesela Gaziantep Şahinbey
belediyesinde böyle bir çalışma var, diğer illerimizde neden
olmasın?
Ya bu düğünlere ne demeli, evlilik gibi mübarek bir
hadisenin temelini orta yerde günahlarla kirletiyoruz, yazık günah
değil mi?
Galiba müftülük nikahında en önemli fark şahitlerde
ortaya çıkacak çünkü bir kişinin şahit olabilmesi için bazı
vasıflara sahip olması lazım.
Mesela adil olmayan bir kişinin şahitliği kabul
olmaz(Hanefi mezhebi hariç)
Bir kişi;
Bakan olabilir,
Profesör olabilir,
General olabilir,
Toplumda statü sahibi biri olabilir,
Eğer şahit olabilmenin şartlarını taşımıyorsa
herhangi bir hadisede şahitlik yapamadığı gibi nikah için de
şahitlik yapamaz, yani tabir yerindeyse yüce Allah şahadet
şartlarını taşımayanları yok mahiyette görüyor, bir anlamda adamdan
saymıyor.
Şahitlik yapabilmenin şartları;
1- Şahit akıllı ve ergin
olmalıdır.
2- Şahitlerin iki erkek veya bir erkek iki kadın
olması gerekir.
3-Şahit hür olmalıdır.
4-Müslüman olmalıdır.
5- işitme, görme ve anlama yeteneğinin bulunması
şarttır
6-Hanefi mezhebinde İki fasık şahidin şahitliği de
yeterlidir. Fakat diğer mezheplerde fasıkın şahitliği kabul
olmaz.
Buyur tercih sizin isterseniz İslami usullere göre
yaşayın isterseniz keyfinize bakın yakında ebedi hayata göçeceğiz
,ona göre de muamele göreceğiz.
Beden söylemesi