Değerli müzik dostlarım; son
yıllarda Türk müziği alanında “beste yarışmaları”
çoğalmıştır.
Elbette yarışmalar ile ilgili
söylentiler de olmaktadır.
Yapılan bir yarışma ile ilgili yazım
linki: https://www.internethaber.com/skan-1-uluslararasi-keman-yarismasinda-neler-oldu-1778184y.htm
Şimdi, Türk Müziği beste yarışmaları
ile ilgili bir yazı hazırlamaktayım.
Görüldüğü üzere bir takım; kadro
oluşturmuş, nerde bir yarışma olsa orada görev alıyor.
Bu kadar sanatçının,
bestekarın, çalgı/ses sanatçılarının, konservatuarların çoğaldığı
günümüzde bu konuyu sizden gelecek görüşlerle değerlendirmek
istiyor, değerli fikirlerinizle destek olmanızı
bekliyorum. (Görüşlerim
ismimle yayınlansın diyorsanız lütfen belirtiniz.)
Sorular;
Türk müziği
beste yarışmalarının çoğalması doğru mu?
Beste
yarışmalarına bestecilerin jüri olması doğru
mu?
Beste
yarışmalarında aynı isimlerin jüri olarak bulunması doğru
mu?
Yanlış ise,
mahzurları sizce nelerdir?
Beste
yarışmaları jürilerinin çeşitlendirilmesini doğru buluyor
musunuz?
Buluyorsanız;
a)Bir
çalgıyı orta seviyede çalan ve beste yapan mı jüri
olmalı?
b)
Konservatuarlar alan Öğretim Elemanları ve Devlet
Toplulukları/Koroları mensupları mı jüri
olmalı?
c)
Ses/çalgı alanında yorumu ile öne çıkmış ve bir kurumda
(mesela TRT) kadrolu çalışan mı jüri
olmalı?
d)
Ses/çalgı alanında yorumu ile öne çıkmış - beste
yapan/yapmayan- kişiler mi jüri
olmalı?
e)
Ses/çalgı alanında yorumu ile öne çıkmış, ama emekli
olmuş kişiler mi jüri
olmalı?
f)Çalgısında virtuoziteyi yakalamış –beste yapan/yapmayan-
kişiler mi jüri olmalı?
f) Şef
kadrosuna atanmış –beste yapan/yapmayan- kişiler mi jüri
olmalı?
g) Hepsi
mi?
Doğru buluyorsanız neden
çeşitlendirilmiyor/yapılmıyor, engeller mi var?
Görüşlerinizi bekliyorum.
Teşekkürler.