Şu Süleymancılar meselesi...

Süleymancılar olarak adlandırılan bir grup dini, Kur-an'ı, Allah'ı anlatmayı bir kenara bırakmış, birer siyasetçi gibi oy avcılığına çıkmış.

PAYLAŞ tw fb gp

YORUM YAZIN Şu Süleymancılar meselesi... yazısına yorum yapın

adınız ve soyadınızla doğrudan da yorum yapabilirsiniz
BU YAZIYA YAPILAN YORUMLAR25 YORUM
  • umut şen 20 Temmuz 2018 16:26 Yorum - 5 - - Süleyman Hilmi Tunahan öldükten sonra yerine (sabetayist olduğu için) Kemal Kacar geçmiş. Kemal Kacar vefat ettikten sonra kızkardeşinin oğluna, yani Ahmet Bey'e, Ahmet Bey vefat edince de yine kızkardeşinin oğlu Alihan Bey geçmiştir. Bunu oğlu yoktu ya da diğer erkek kardeşleriyle kavgalıydı diye açıklamaya çalışanlar olacaktır ama bu tamamen "Yahudi soyunun anne tarafından devam etmesi" ile ilgilidir.

    CEVAP YAZ 6 0
  • umut şen 20 Temmuz 2018 16:25 Yorum - 4 - - Kemal Kacar sabetayisttir. Galatasaray Lisesi'nden 1935 yılında mezun olmuştur. 1950'li yıllara kadar Galatasaray, Robert Koleji, Alman Lisesi, Saint Benoit, Saint Joseph gibi liseler sadece Yahudi, Rum, Ermeni, Sabetayist ve diğer azınlıklardan öğrencileri kabul etmekteydiler. Şöyle bir örnek vermek gerekirse Arnavutluk ve Bulgaristan'nın Osmanlı'ya karşı bağımsızlık savaşlarını Robert Koleji ve Galatasaray Lisesi mezunu olan Arnavut ve Bulgar öğrenciler başlatmışlardır. Osmanlı'nın son zamanlarında bu liselerin amacı zaten buydu ve bu şekilde öğrenci yetiştiren okulların Müslüman/Türk öğrenci kabul etmesi mantıksız.

    CEVAP YAZ 2 1
  • Misafir 20 Temmuz 2018 16:24 Yorum - 3 - Yurttan ayrıldıktan yani irtibatım kestikten yaptığım araştırmalar sayesinde öğrendiklerim: - Süleyman Hilmi Tunahan inanç olarak yahudi kökenlidir. Kendisi ya da babası demiyorum ama inanç olarak sonradan müslüman olmuş bir aileye mensuptur. Doğduğu yer olan Silistre (Bulgaristan), Hazergrad'a (Türkçesi Hazar şehri) bağlıdır ve bu şehir 12. yüzyılda Moğol istilasından kaçan yahudiliği inanç olarak kabul etmiş Hazar Türkleri tarafından kurulmuştur. Ayrıca doğduğu yere Romanya'dan gelen yahudi bir aileye mensup olduğu yönünde rivayetler vardır.

    CEVAP YAZ 3 0
  • umut şen 20 Temmuz 2018 16:22 Yorum - 2 - - FETÖ gibi siyasi hırsları yoktur ama FETÖ'cüleri her zaman kıskanmışlardır. Yurtdışında okul açmalarının ana sebebi budur. - Genel seçimlerde genelde Adalet partisi ve geleneğinden gelen partilere oy vermişlerdir. (AP - Demirel, DYP - Demirel ve Çiller, DP - Mehmet Ağar, İYİ - Akşener( DYP milletvekiliydi). Bunun sebebi Kemal Kacar'ın , yanlış hatırlamıyorsam bir dönem AP partisinin milletvekilliğini yapmasıdır. Sadece 1998 seçimlerinde Refah partisine oy vermişlerdir. - Yerel seçimlerde genelde kazanması kesin olan partilere oy verirler. Benim zamanımda Trakya'da bu CHP idi.

    CEVAP YAZ 1 2
  • Misafir 21 Temmuz 2018 09:26 Rahmetli Cemil Meriç'in "Kelam bütünüyle haysiyettir." diye bir vecizesi vardır.

    1 0
  • umut şen 20 Temmuz 2018 16:21 Yorum - 1 - 10 sene yurtlarında kalmış biri olarak şunları söyleyebilirim. Bazıları deli saçması gelebilir ama kesinlikle doğrudur - Süleyman Hilmi Tunahan'ı Mehdi olarak görürler - Süleymancı cemaatinden olanların %97'sinin cennete, %3'ün cehenneme, Süleymancı cemaatinden olmayanların %3'ünün cennete, %97'sinin cehenneme gideceklerine inanırlar. Bu 1994 ylında şahsen bulunduğum bir sohbette cemaatin şu an ki Trakya idarecisi ve üst yönetime çok yakın bir hocaefendi tarafından söylenmiştir. - Hitler'in müslüman olduğuna inanırlar (yine bir sohbet sırasında yurt idarecisi tarafından söylenmiştir) - Amerikalılar aya insan gönderdiklerinde Süleyman Hilmi Tunahan'ın "Ay'da kumdan başka birşey yok. Asıl Mars'a gitsinler " sözüne binaen Mars'ta hayat olduğuna inanırlar. Bunu yine 90'lı yıllarda kaldığım yurdun idarecisi söylemiş ve bunun için "Ustadımızın mucizesi" kavramını kullanmıştır. - Talebelere "Ustadımızı anne ve babamızdan daha çok sevmeliyiz" telkininde bulunurlar.

    CEVAP YAZ 1 1
  • hkn 19 Temmuz 2018 10:54 NEDEN BENİM YORUMUM GÖRÜNMÜYOR ? SİZ BİR KERE YORUMA AÇIK DEĞİLSİNİZ! İŞİNİZE GELENİ GÖSTERİR İŞİME GELENİ GÖRMEZDEN GELİRİM DİYORSUNUZ.iYİKİ MAHŞER VAR İYİKİ CENNET -CEHENNEM VAR.YOKSA NASIL ÇIKACAK BU HAKSIZLIK ORTAYA DA KİM CEZA VERCEK.ÜZERİNİZE ALINMAYIN(tabi zalim değilseniz,haksızlık yapmakta zalimliğin bir çeşididir,illa baskı ile zulüm anlamına gelmez),,,, ZALİMLER İÇİN YAŞASIN CEHENNEM.....

    CEVAP YAZ 0 2
  • MUSTAFA 19 Temmuz 2018 10:26 ADI ÜZERE SES KAYDI ..... VE SENDEKİ AKIL.... DOĞRULUĞU NE? SEN GAZETECİSİN ?SEN KENDİNİ Bİ AKIL VE VİCDAN TERAZİSİNE KOY KAÇ GR GELİRSİN YA DEĞİLSE.... HEPSİ DÜZMECE İSE ....

    CEVAP YAZ 0 2
  • hkn 19 Temmuz 2018 09:51 size söyleyecek kelime bulamıyor ve Allaha havale ediyorum.Alparslan Kuytulu tanıyormusunuz?Furkan vakfının ne gibi hizmetler yapıyor biliyormusunuz takip ettiniz mi ? Yoksa sadece internette dolaşanlara mı bakıyorsunuz?Bir guruba veya bir cemaati eleştirirken insan birazda olsa araştırır.Neyse siz akıl alacak yaşta değilsiniz ama amaşallah akıl dağıtmayı seven birisiniz yazınızdan bu anlaşılıyor. Sol cenah şu anada müslümanlara bunu yapamazdı ama müslümanın eli ile yapıyor.Sizin gibi araştırmacısız yazarlarda veya gücün ve rüzgarın etkisiyle sizde müslümanlara saldırıyorsunuz.Din isteniyorki Diyanetin tekelinde olsun Siz birgün olsun diyanetin şu haramlara faize fuhuşa vs bunlara devletin eli ile yapıldığı için laf söylediğini gördün mü?Peki şimdi anladınız mı neden diyanetin tekelinde olsun isteniyor bu DİN?İnşallah bu soruyu düşünürsünüz. ip ucu vermem gerekirse Ruşen çakırı dinleyin.

    CEVAP YAZ 0 0
  • Abdullah 17 Temmuz 2018 08:49 Süleyman bey bu hususta size tamamen katılıyorum. Ancak Süleymancılar olarak adlanan bu oluşum na kadar tehlikeli ise Menzilciler veya Ardıyaman cemaati olar8ak adlanan gurupta aynı ölçüde tehlike arzetmektedirler. Şu an Hükümetin ve Devletin içine sızmış ve siyaseti kendi emellerine alet etmiş durumdalar. Sizden ricam bu cemaat ile de ilgili kamuoyunu bilgilendirmeniz ve dikkat çekmenizdir. Aksi halde ileride geç kalınmış olabiliriz.

    CEVAP YAZ 1 3
  • Misafir 02 Temmuz 2018 11:02 Değerli dost, diyorsunuz ki, “Camiye Allah rızası için gidilir”. Bu isabetli kanaatiniz, münevverlerimiz başta olmak üzere ülkemizin her ferdinde olması gerektiği izahtan varestedir. Keşke bu makalede de aynı hassasiyeti gösterebilseydiniz. 1970’li yıllarda sol çevreler tarafından “Süleymancı” olarak isimlendirilen bu grubun gündeminde hiçbir zaman siyaset olmamıştır ve olmaz. Dikkat ederseniz Tunahan grubuyla alakalı parti tercihi hususundaki dedi-kodular 22 Haziran’dan sonra gündeme gelmiştir. Bu toplulukta tek gündem maddesi vardır ve o da kendilerine milletimizin emanet ettiği talebelerin keyfiyetini artırmaktır. Hatırlatmak isterim ki, 24 Haziran’da her Türk vatandaşı gibi onlar da oylarını kullandılar ve 25 Haziran’dan itibaren Osmanlı Türkü’nün misyonu olan ehl-i sünnet çizgisi üzerindeki vazifelerine devam etmektedirler. Ehl-i sünnet çizgisi devlet-millet bütünlüğü demektir. Selam ve hürmetlerimle, Doç. Dr. Ömer AKDAĞ

    CEVAP YAZ 13 19
  • Misafir 17 Temmuz 2018 08:54 Sayın hocam Osmanlı Türk'ü diye bilmediğimiz bir kavim mi var. Bu ne sorumsuz bir ifadedir. Milleti tefrikaya sokan yanlış bilgileri hemde Doç.Dr birisinden duymak utanç vesilesidir. Kimdir Osmanlı Türkleri?

    1 0
  • Misafir 17 Temmuz 2018 09:16 Osmanlı Türk'ü ? pardon kimdir bunlar. doçentmiş pehhh

    0 0
  • Levent Yilmaz 02 Temmuz 2018 10:58 Hurafeler dinimizin en büyük sorunudur!

    CEVAP YAZ 0 0
  • Erol Baron 30 Haziran 2018 16:31 Cemaatler gibi çıkar odakları ile, Eylül gibi küçük bir masum kızın İĞRENÇ katiliyle benim oyum geçen hafta aynı sayıldı.... İşte yine geldik oyların denkliliğine..... Burada bir haksızlık yok mu?

    CEVAP YAZ 5 0
  • Misafir 30 Haziran 2018 15:21 Bir cemaatin, istediği partiye oy verme hakkı da var, istediği cemaate topluca oy verilmesi talimatı verme hakkı da.. BİR İKİ KİŞİNİN CÜMLESİNİ CEMAATİN SÖZÜ DİYE ABARTMAYALIM

    CEVAP YAZ 1 7
  • MZN 30 Haziran 2018 15:13 CEMAATLE NAMAZ KILARKEN HOCA SECDEYE GİTTİĞİNDE GİTMEYEN VAR MI?CEMAATIN BİRLİKTE HAREKET ETMESİ KADAR DOĞAL BİRŞEY OLAMAZ.MÜSLÜMANLIK HOŞGÖRÜ DİNİDİR.

    CEVAP YAZ 2 3
  • Misafir 30 Haziran 2018 13:50 DERDİNİZ NE?ŞERİAT DEVLETİ Mİ?AÇIKÇA KONUŞUN BU KONU BİTSİN.

    CEVAP YAZ 0 0
  • Misafir 30 Haziran 2018 10:22 İyi parti ile Süleymancılar resmi nikah yerine imam nikahını tercih etmişler muta nikahıda olabilir.

    CEVAP YAZ 3 2
  • Misafir 30 Haziran 2018 13:51 Bazıları da merdiven altında Fettullahla devam ediyordu,

    1 3
  • Misafir 30 Haziran 2018 10:01 süleymancılar zaten hiçbir zaman ak partiye oy vermediler neden biliyormusunuz?2002 den önce yurtlarında namaz kılarken o siyah uzun perdeler kaptılır,mescid kapısına korkudan spor salonu yazılır.kuranı kerim saklanır ve kısık sesle namaz kılarlardı,evlerde toplandıklarında hatim yaptıklarında evin ışığı söndürülür,camları kapatılır sessizce daire oluşturup sessizce hatim yaparlardı.sonra ne oldu biliyormusunuz? bunların tam tersi oldu artık yurtlarının bahçesinde mikrofonla teravi namazı kılmaya başladılar,kuranı kerimi saklamaz oldular ve rahatlıkla para topladılar,artık hatimlerini evlerin camını kapatmadan yaptılar ve daha bir sürü serbestlik oldu,işte bütün bu yapılan iyiliklerin karşılığı olarak süleymancılar hiçbir zaman ak partiye oy vermemişlerdir.

    CEVAP YAZ 20 4
  • Misafir 30 Haziran 2018 14:16 Olması gerkende o değil mi.Sen çacuğuna 5 üzerinden 3 aldığında aferim mi diyorsun.

    2 0
  • Misafir 30 Haziran 2018 23:05 Oy vermek zorundamı kardeşim ...gayrı müslimlere tanınan haklar,açılan on binlerce kilise evleri görmüyorsun galiba...

    1 7
  • Misafir 19 Temmuz 2018 10:31 GİDİP BİRİNE SORDUN MU NİYE DİYE

    0 4
  • Erol Baron 30 Haziran 2018 09:57 Saldığı korkuyla polislere gerek bırakmayacağı sanılan din, insanları kötü niyeti sonucu sorun olmaya başladı.

    CEVAP YAZ 1 0
  • Semih 30 Haziran 2018 03:30 Bu ülkede bu kadar darbe olmuş imam hatipleri kapatmışlar ondan daha önemlisi başörtüsünü yasaklamışlar. Bunların cemaatlerine dokunmayı güçleri yetmemiş, akıllarına gelmemiş.:) Bizim çocuklar başardı diyen ABD bunları es geçmiş :) Fetö devletin kurumlarındaki yönetimlere sızmış pkk adına bombalar patlatmış Süleymancılar cemaatine operasyon çekmek akıllarına gelmemiş es geçmiş :) Öyle mi? Bir tane adam gibi adam çıkmış herkez boğmaya indirmeye çalışıyor yok siz indiremediniz bende indireceğim diye ortalığa çıkan Süleymancılar.

    CEVAP YAZ 6 1
  • Semih 30 Haziran 2018 03:16 Allah insana akıl, fikir, mantık, görme, hissetme duygusu vermiş. Bunları kullanma hoca kılıklı münafıkların dediğini yap. CHP, HDP, SP, İP, PKK sı bir olmuş yetmiyor birde indiremiyor bir de Süleymancısı çıkmış bende indirecem diyor. İndirdin diyelim bu beş benzemezin ne olduklarını bilmeden mi indiriyorlar yoksa bu beş benzemez daha mı faydalı? Kur'anın ilk ayeti oku dinle değil. Bunlar okumayı da bu gruba ait kitapları okuyor. Dinlemeyide

    CEVAP YAZ 5 1
  • hakan 30 Haziran 2018 02:01 Eleştiriniz dini ise sonuna kadar haklısınız. Siyasi ise, Yani bir cemaatin bir partiyi desteklemesi ise, bunun tersinie yazmalısınız. Onlarca cemaat de Akpartiyi destekledi bu seçimde. Yani cemaatlerin siyasi tavır lamasına mı karşısınız. bu durumda akpartiyi destekleyen cemaatleri de eleştirmeleisiniz.

    CEVAP YAZ 1 7
  • zeki 29 Haziran 2018 17:41 Süleyman bey İslamın bir kültürü ve değerleri olan Hacı Bektaşı Veliden,Mevlanadan,İmamı Rabbaniden,Abdülkadir Geylaniden,İmamı Azamdan,İmamı şafiden,İmamı Maturididen,İmamı Gazaliden zararmı gelmiş?Bunlar Kuranı kerim ve ve hadislerden sonra islam kaynaklarının namazımızın orucumuzun ve akidemizin yani inancımızın nasıl olması gerektiği hakkında eserler yazmış kuranı kerimin ve hadislerin tafsili uygulamasın yaşamış ve talebeler yetiştirmiştir.Bunlar zarar gelmeyip toplumun düzeni devleti milleti ve insanların nefsinin ıslahı yani takva için çalışmışlardır.Devam eden yolları da icazet yolu ile emniyet çerçevesine girmiş kişleri kendilerinden sonrasına halifeleri olarak bırakmışlardır.Zaman içerisinde bu yolların çoğunun sonu gelmiş ve halifeler çıkaramamış ve kapanmışlardır.

    CEVAP YAZ 1 3
  • zeki 29 Haziran 2018 17:12 Günümüzde ise bu yol ile gelen emniyet çerçevesinde olunacak yerler ülkemizde çok çok azdır.İki bence beş altıyı geçmez.Bu konuda her asırda bu zatların olacağına dair hadisler zaten mevcuttur.Ancak cemmatleşme öyle değildir.Falanca hoca iyi vaaz veriyor,filanca hoca iyi ağlıyor,fialnac hoca iyi ayet tefsircisi filanca hoca iyi hadis tefsircisi diyerek etrafında kalabalıklar oluşması ve bunu hatasız kusursuz görerek tam bir teslimiyetle yanında yer alınması büyük bir sıkıntıdır.

    CEVAP YAZ 0 2
  • zeki 29 Haziran 2018 17:12 Yani demem o ki üçler yediler,kırklar hem alevi kültüründe hem sünni kültürnde vardır.Ve bunlar her devirde olacaklardır.İnsanın kör olması güneşin yokluğunu gerektirmez.Peygamberimizin bu konudaki hadislerini bilmeyenler kökten hepsine düşman oluyor.Gerçek olan birkaç tane böyle yolu tasnif edecek bir mekanizma nasıl olur bilemem ama falancanın oğlu filancanın damadı,filancanın bilmem neyi diye devam eden yollar başlarında böyle bir zat olmadığı için zaten tarikat değillerdir.Kendileri her nekadar kendilerine tarikat desede değillerdir.

    CEVAP YAZ 1 0
  • Misafir 29 Haziran 2018 17:07 Her an için bir Ali kalkancı bir Müslüm Gündüz benzerinin veya bahsettiğiniz böyle bir yapılanmanın içine düşebilirsiniz.Kuranı kerim okumayı yahudidende öğrenebilirsiniz İngilizdende öğrenebilirsiniz.Bu bir zahiri ilimdir.Herkes okuyabilirde öğretebilirde.Önemli olan itikat inanç nasıl? Sizden başka müslümanları münafık olarak pervasızca tasnif ediyorsanız,Ümmeti muhammed A derken siz B diyorsanız sizde bir sıkıntı var demektir.Ayrıca Şu zaman öyle bir zaman ki ilahiyatlarımız imam hatiplerimiz mezhepsizler ,deistler yetiştiriyor.Buralardan bu bozuk itikatlara sahip insanların yetişip kadrolaştığı yerlerdende doğru bir ayırım ve karar beklemekte yanlış.Toplum bocalayıp duruyor.Ahir zamanın sıkıntılarından olsa gerek diye düşünüyorum.Bu yazıyı ele aldığınız ve konuyu işlediğiniz için teşekkür ederim

    CEVAP YAZ 1 2

İNTERNET HABER MOBİL

iPhone iPad Android
İnternethaber Yayın Grubu Tüm Hakları Saklıdır © 2000-2018 - İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz ! Tel : +90 212 266 99 99  /  Faks : +90 212 266 98 98 Yazılım Geliştirme ve Sistem Destek: Bilgin Pro