BIST 9.722
DOLAR 32,56
EURO 34,84
ALTIN 2.431,44

İBB Başkanı Mevlüt Uysal 'Darbeyi püskürttük ama işimiz bitmedi'

II. Uluslararası 15 Temmuz Sempozyumu’nda konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, “Darbeyi püskürttük ama işimiz bitmedi. Asıl iş FETÖ’nun oluşumdan gelişimine ve darbe kalkışmasına kadar uzanan sürecin detaylıca analiz edilmesidir” dedi.

BU HABERE YAPILAN YORUMLAR 24 Adet Yorum
Misafir

28)Mesajımı şu ayetler ile bağlıyorum: (Akıl edesiniz diye Kur’anı Arapça okunan bir Kitap kıldık.) [Zuhruf 2-3] Kur’anı öğüt almak için kolaylaştırdık. Düşünüp öğüt alan yok mu? [Kamer suresi,17.ayet] (Biz bu Kur’anda insanlar için misallerin her çeşidini açıkladık. Ama insan cedele [münakaşaya] çok düşkündür.) Kehf suresi,54.ayet

Misafir

27). Bir âlim de, kendini yüzüne karşı övene buyurdu ki: (Beni niçin övüyorsun? Öfkeli iken tecrübe ettin de beni halim selim mi buldun? Benimle yolculuk ettin de iyi biri olarak mı gördün? Bana bir emanet verdin de buna riayet ettim mi? Bilmediğin kimseyi nasıl översin?)

Misafir

26)Bizi övenlerin tesiri altında kalmak da uygun değildir. İnsanların övmesiyle, yermesini bir kabul edenler makbul insanlardır. Birisini tenkit ettiğiniz zaman üzülmüyor, haktan ayrılmıyorsa, övünce de sevinmiyorsa, o kimse salih biridir. Hazret-i Ömer, kendisini öven birine, (Beni de, kendini de helak mı edeceksin) dedi.

Misafir

24)kısacası, İslam’da soy imtiyazı yoktur. “Kim, kötü huylu ise ve kötü işleri yapıyorsa nesebi ile yol alamaz. (Şerefli bir aileye mensup olması ahirette ona hiçbir fayda sağlamaz.)” “Ahir zamanda, dünya menfaati için dini alet eden, gösteriş yapan, sözleri baldan tatlı kimseler çıkar. Bunlar kuzu postuna bürünmüş birer kurttur’ (Tirmizi)

Misafir

23) dördüncü Halife ali nin bir sözü: Cennet muttakiler içindir Velev Habeşli bir köle olsa Ateş de isyan edenler içindir Velev Kureyşli bir seyyid olsa(seyyid ve şerif ehli beyt soyundan olanlara verilen sıfattır.yani peygamber soyundan olanlara denir.) Dördüncü halife ali nin söylemek istediği:esasında çok iyi bir insan olmak için illaki necip bir soya sahip olmak gerekmiyor. Aksine, kötü ve hain olmak için de kötü bir geçmişe sahip olmak da gerekmiyor.

Misafir

22)Bir gün iki kişi birbirine üstünlük taslayarak biri, "Ben falancanın oğlu filanım. Ya sen kimsin?" dedi. Bunun üzerine Peygamber efendimiz aleyhisselam buyurdu ki: (Hazret-i Musa’nın yanında iki kişi birbirine karşı övünmeye başladı. Biri ecdadını 9 göbek geriye doğru saydı. Allahü teâlâ, Hazret-i Musa’ya, "Ona söyle, iftihar ettiği 9 kişi Cehennemdedir. Kendi de onuncusudur" diye vahyetmiştir.) [İ. Ahmed]

Misafir

19)(Âlimlere övünmek, sefihlerle mücadele etmek maksadıyla ilim tahsil etmeyin! Toplantılarda ilimle üstünlük taslamayın! Böyle yapanın gideceği yer, Cehennemdir Cehennem.) [İbni Mace] (Bir kavim çıkar, Kur'an okuyup "Kim bizden daha iyi bilir? Kim, bizden daha fazla fıkıh bilgisine sahiptir?" der. İşte bunlar, Cehennem yakıtıdır.) [Taberani] (Vallahi bir zaman gelecek, insanlar Kur'anı öğrenecek ve okuyacaklar. Sonra, "Biz okuduk, öğrendik. Bizden hayırlı daha kim var?" diyecekler. İşte onlar Cehennem odunudur.) [Taberani]

Misafir

18)(Din işlerine, insanların sizi övmeleri arzusunu karıştırmaktan sakının. Sonra amelleriniz boşa gider.) [Deylemi] (Cennetin ebedi nimetlerini isteyen, övülmekten hoşlanmasın.) [Deylemi] (Kim âlimlere övünmek, sefihlerle, cahillerle, aklı noksan olanlarla münakaşa etmek, onları susturmak, insanların teveccühünü kazanmak için ilim öğrenirse, Allahü teâlâ onu Cehenneme atar.) [Tirmizi, İbni Mace]

Misafir

17)(Meddahların [herkesi övenlerin, yağcıların] yüzüne toprak saçın!) [Müslim, Tirmizi] (Meddahların ağzına toprak atın.) [İbni Hibban] (Toprak saçmak, onu aşağı bilmek, sözlerine değer vermemektir.) İyileri övmek uygun olmayınca, fâsıkları, yani açıktan günah işleyenleri övmek hiç uygun olmaz. (Fâsık övüldüğü zaman Allahü teâlâ gazaplanır.) [İbni Ebiddünya, Beyheki] (Övülmeyi sevmek, insanı kör ve sağır eder. Kusurlarını görmez olur. Doğru sözleri, verilen nasihati işitmez olur.) [Deylemi]

Misafir

16)Birini övmek, onun kibirlenmesine sebep olabilir. Kibir ve ucub ise, insanı helak eder. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: (Din kardeşinden bir ihtiyacını isterken onu övmekle söze başlamayın. Böyle yapan onun belini kırmış olur.) [İbni Lal] (Birbirinizi övmekten sakının. Çünkü övmek onu boğazlamaktır.) [İbni Mace] (Kişiyi yüzüne karşı övmek, onu boğazlamaktır.) [İ. Ebiddünya]

Misafir

15))İbn Hacer'in de açıkladığı gibi muhammed in bu ifadesi, Ahkaf suresinin 9. âyetine uygun idi: “Ben peygamberler arasında benzeri gelip geçmemiş biri değilim, bana ve size ne yapılacağını da bilemem, ancak bana vahyedilene uyarım. Ben yalnızca açık bir uyarıcıyım”. Muhammed in yanında birisini övdüler. Övene, (Onun boynunu kestin, duyarsa iflah olmaz) dedi. (Buhari, Müslim)

Misafir

14)-Babam sana feda olsun yâ Resûlallah, Allah (ona değilse) kime ikram eder? -O şimdi gerçekle karşı karşıya geldi, vallahi ben de onun hakkında hayır umarım, vallahi ben Allah'ın elçisi olduğum halde bana ne yapacağını bilmiyorum. -Vallahi bundan sonra kimseyi asla tezkiye etmeyeceğim (Buhârî, “Cenâiz”, 3).

Misafir

13)Kesin konuşulduğunda övülen kibre, kendini beğenmeye, manevi yolda (ahlak eğitiminde) ilerleme cihadını gevşetmeye meyledebilir. İşte “kardeşinin boynunu koparmak” bunları ifade etmektedir. İlk muhacir Müslümanlardan değerli sahâbî Osman b. Maz'un vefat etmişti. Medine yerlilerinden Ummu'l-Alâ isimli hanım onu şöyle tezkiye etti:“Allah'ın rahmetine mazhar olasın, ben senin için tanıklık ederim ki, Allah sana ikramda bulunmuştur.” Bunun üzerine muhammed ile aralarında şu konuşma geçti: -Allah'ın ona ikramda bulunduğunu nereden biliyorsun?

Misafir

12) konu ile ilgili hadisler: “Yazıklar olsun sana, kardeşinin boynunu kopardın, eğer biriniz bir başkasını övmek durumunda kalırsa ve bunda samimi ise ‘öyle zannediyorum’ desin, onun gerçek durumunu bilecek ve hesabını görecek olan yalnızca Allah'tır, Allah üzerine kimseyi övmesin”(müslim,tirmizi,buhari)

Misafir

11)Haklı olarak da birini yüzüne karşı övmek, onun felaketine sebep olabilir. Çünkü sevdiği kimseyi övmek, aşırılığa kaçar ve yalan karışabilir. Sevmediği kimseyi övmekte ise riya olabilir. Övünmek haramdır. Kendindeki iyilikleri, nimetleri, kendinden bilirse, Allahü teâlânın verdiğini düşünmezse, övünmek olur. Yani (Tezkiye-i nefs) olur. Bu nimetlerini Allahü teâlâdan geldiğini bilir, kendinin kusurlu olduğunu düşünürse, (Şükür) olur.

Misafir

10)“Bakmaz mısın yâ Muhammed şu kendilerini temize çıkarıp duranların haline?! Bildikleri gibi değil, dilediğini Allah temize çıkarır. Ve haklarında zerre kadar zulmedilmez” (Nisa: 49) mealindeki âyet ve yukarıda meali verilen âyetlerin tefsirinde hem övünmek hem de başkasını övmek ele alınmış, ve yasaklanmıştır. Şu bilgileri muhammed z. Yıldız ın araştırmaslarından aldım o da muhammed edu zehra nın ''ebu hanife''adlı serinden aldığını bildirmiştir:

Misafir

8)Hazret-i İbrahim putlara tapanlara dedi ki: (Atalarınızın ve sizin neye taptığınızı şimdi gördünüz mü? Taptığınız putlar benim düşmanımdır. Dostum ancak âlemlerin Rabbidir.) [Şuara 75-77] (Musa, kâfirlere apaçık mucizelerimizle gelince: [Kâfirler], “Bu uydurma bir sihirdir. Önceki atalarımızdan böyle [tek ilaha ibadet etmek diye] bir şey işitmedik” dediler.) [Kasas 36] (Onlar [kâfirler] atalarını sapıklıkta buldular ve peşlerinden koşup gittiler.) [Saffat 69,70

Misafir

7)Kâfirler, Peygamberlere dediler ki: (Siz de bizim gibi bir insansınız. Siz bizi atalarımızın taptığı şeylerden [putlardan] döndürmek istiyorsunuz.) [İbrahim 10] (Bu da aynen sizin gibi bir insandır. Size üstün ve hâkim olmak istiyor. Eğer Allah isteseydi, elbette [peygamber olarak] melekleri gönderirdi. Biz atalarımızdan böyle [bir Allah’a ibadet etmek diye] bir şey duymadık.) [Müminun 24]

Misafir

6)Kâfirler Allah’a karşı yalan uydururlar ve çoğu da akletmez. Onlara, “Gelin Allah’ın indirdiği Kitaba ve Resule uyun” denildiğinde, “Atalarımızın yolu bize yeter” derler; ya ataları bir şey bilmeyen ve doğru yolda olmayan kimseler idiyse?) [Maide 103, 104] Putperestler, Hud Peygambere dediler ki: (Sen bize tek Allah’a kulluk etmemiz ve atalarımızın taptıklarını [putları] bıraktırmak için mi geldin? Eğer sözünde sadık isen, tehdit ettiğin azabı getir.) [Araf 70]

Misafir

5)Onlara, "Allah’ın indirdiğine uyun" dendiği zaman, "Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız dediler. Ya ataları bir şey anlamamış, doğruyu bulamamışlarsa? Kâfirlerin hali, bağırıp çağırmak dışında bir şey duymayan, yine de haykıran kişiye benzer. O kâfirler sağır, dilsiz ve kör oldukları için akledemezler.) [Bekara 170, 171]

Misafir

4)Rabb'ın, hiçbir şeye muhtaç değildir, merhamet sahibidir. Sizi, başka bir kavmin soyundan getirdiği gibi, dilerse, sizi de yok edip, sizden sonra yerinize dilediğini getirir.en' am suresi,133.ayet. "Ey insanlar! Sizi bir erkekle bir dişiden (Âdem ile Havva'dan) yarattık. Hem de sizi boyla­ra ve kabilelere ayırdık ki, biribirinizi taniyasınız. Biliniz ki Allah ka­tında en iyiniz, takvası en ziyade olanınızdır.el hucurat suresi,13.ayet.

Misafir

3)Sûr'a üflendiği zaman aralarında artık ne soysop (çekişmesi) vardır, ne de birbirlerini soruşturacaklardır.mü'minün suresi 101.ayet. Onlar, Allah ile cinler arasında bir neseb (hısımlık bağı) uydurdular. Oysa andolsun cinler bilirler ki, o yalancılar mutlaka cehenneme götürüleceklerdir.saffad suresi 158.ayet. Adn cennetlerine girecekler, atalarından, eşlerinden ve zürriyetlerinden salih olanlarla birlikte olacaklar. Rad suresi,23.ayet.

Misafir

2) “Onlar, o müminlerdir ki kendilerine yeryüzünde iktidar verdiğimiz takdirde, namaz kılarlar, zekâtı verirler, iyiliği emrederler ve kötülükten vazgeçirmeye çalışırlar. Bütün işlerin sonu Allah'a dönecektir.” (Hacc, 41) Evet, insanı Allah katında değerli kılan, imani ve ameli durumudur. Üstünlük tanımlaması da buna göre yapılmıştır. Andolsun, Nuh'u ve İbrahim'i elçi gönderdik, peygamberliği ve kitabı bunların zürriyetleri arasına koyduk. Onlardan yola gelen de vardı, ama onlardan çoğu yoldan çıkmışlardı.hadid suresi,26.ayet.

Misafir

ÖVMEK,ÖVÜNMEK HAKKINDA 1)İnsan kendi elinde olmayan, kendi dahlı olmayan şeyler için gururlanır, övünür üstünlük taslar. Mesela insanlar görüsün ki, güzelliğinden, soyundan dolayı övünürler. Bunu yapanlar çok büyük gaflet ve cehalet içindedirler. İnsan şunu dese belki anlaşılır, ben ilim tahsili yaptım, şunları şunları öğrendim. İbadetler yaptım, namaz kıldım, oruç tuttum vesaire. İnsan övünmemeli, kibirlenmemeli, gururlanmamalıdır. konu ile ilgili ayetler:

  • 1