Buğdayda Bile Dışa Bağımlıyız

Peki çözüm 100 yıl geriye gitmek mi?

PAYLAŞ tw fb gp

YORUM YAZIN Buğdayda Bile Dışa Bağımlıyız yazısına yorum yapın

adınız ve soyadınızla doğrudan da yorum yapabilirsiniz
BU YAZIYA YAPILAN YORUMLAR16 YORUM
  • önce iş ahlakı 29 Ağustos 2018 15:06 Devlet mazotu bedava verse de bu toplum öyle bir hale geldi ki çiftçiyim diyenlerin çoğu o mazotu parayla başkasına satar... devletin yardım maksadı ile dağıttığı kömürü kamyondan indirmekten kaçınan sonra da başkalarına sigara parasına satan adamlardan ne fayda gelir ki !!!

    CEVAP YAZ 0 0
  • hıdır 14 Ağustos 2018 08:26 yerli ve milli üretime önem veriyoruz. yerli ve milli para dedik ama hep aşağıya doğru iniş gösterdi

    CEVAP YAZ 0 10
  • Misafir 12 Ağustos 2018 23:57 bu duruma düşme parametrelerimizi o parametrelerin ilgili olduğu parametreleri ve onların ilgili olduğu parametreleri bilmeden incelemeden çözmeden hiç birşeyi çözemezsiniz çözmek için niyet bile etmezsiniz bizim bilim üreten pratik üniversitelerimiz bile yok bilim adamımız da yok bitti hepsi olanlar da dışarda

    CEVAP YAZ 0 0
  • mükemmel bir makale 12 Ağustos 2018 10:40 çok yerinde ve doğru tespitler...

    CEVAP YAZ 0 0
  • Misafir 09 Ağustos 2018 21:53 NE GÜZEL YAZMIŞSIN BUĞDAYDA BİLE DIŞA BAĞLIYIZ DOLAR 6 TL YE TIRMANDI ..KISACASI ÜLKE YÖNETİLEMİYOR İSTİFA EDECEK BİR TEK KUL YOK

    CEVAP YAZ 1 3
  • ali 06 Ağustos 2018 09:41 Bir bakan da aynı köroğlu rumuzlu arkadaşımız gibi ithalat sebebini un ihracatına bağladı. O zaman soralım,buğdayın tepesinde durduğu yapıya saman denir. Acaba samanı damı ihraç ediyoruz da saman ithalatına gerek duyuyoruz. Sebebi yazar açıklamış,gübre,sulama ve mazot girdisi o kadar hızlı artıyorki üretici ekim yapamıyor. hesap ortada yıllık buğday üretim miktarına bakılırsa,sorunun un ihracatından değil,üretim azlığından kaynaklandığı görülür.

    CEVAP YAZ 0 0
  • Misafir 03 Ağustos 2018 17:45 Buğdayda "bile" deyince amacını aşıyorsun.

    CEVAP YAZ 0 1
  • iğdir kolu 02 Ağustos 2018 12:53 Sayın yazar konuyu eksik anlatmış tamamlama niyetiyle en büyük dezavantaj arazilerin miras yolu ile sofra bezi kadar kalmasıdır bu sorun hallolmadan ölçek tarımı nasıl yapacaksın.Önce arazileri planlı sulama sistemli uygunlarını toplulaştıralım pansuman tedbirler yılı atlatır köklü çözüm sonuç alınır.Biz her üründe rekabet edemeyiz bize uygunlarında ihtisaslaşmamız lazım örneğin kabuklu ürünlere ağırlık vermeliyiz.

    CEVAP YAZ 0 2
  • Köroğlu 02 Ağustos 2018 12:19 Uluslararası Tahıl Bilimi ve Teknolojisi (ICC) Başkanı Prof. Dr. Hamit Köksel, "Türkiye, buğdayı ithal ediyor fakat ondan daha fazla un ihracatı yapıyor. 5 yılda un ihraç edilen ülke sayısı 160´a çıktı. Yani Türkiye dünya nüfusunun yüzde 90´ına un ihraç etti" dedi. ürkiye buğdayın anavatanı olduğuna dikkati çeken Prof. Dr. Köksel, "Aslında buğday üretiminde Türkiye kendine yetiyor. Ama ihracatımız artınca dışarıdan buğday alarak yapmaya başladık. Şuan da 2,5 milyon ton buğday alıyoruz. 2016´da satılan un sadece 3,5 milyon tondur. Dışarıdan aldığımız buğdayı kendi buğdayımızla karıştırarak, un yapıp onu da dünyanın farklı ülkelerine satıyoruz. Bu un sanayicilerimizin ne kadar becerikli olduğunu gösterir" diye konuştu.

    CEVAP YAZ 0 0
  • Köroğlu 02 Ağustos 2018 12:17 Türkiye'nin buğday üretimi kendisine yetiyor. İthal edilen ve Türkiye'de üretilen buğdaydan yapılan un ihracatında da DÜNYA LİDERİ. Olayın özü şu ki, Türkiye buğday ithal etse de, bunu un satışı olarak daha fazla gelir ile artı kazanca geçiriyor. İthal edilen buğday, tamamen vatandaşların tüketimine yölenilk değil. Un ihracına yönelik bir olay.

    CEVAP YAZ 0 0
  • davut 02 Ağustos 2018 10:49 Klasik sağcı kafalı olduğum yıllarda Soner Yançın'ı fikren sevmezdim ama SAKLI SEÇİLMİŞ'ler kitabını okudum. Bence siz de okuyun derim. Kitapta niçin ve nasıl gıda ithalatçısı ülke olduğumuzu gözler önüne sermiş. Hele son 16 Yıla bir bakın.

    CEVAP YAZ 0 0
  • mevhibe inal 31 Temmuz 2018 14:50 Dünya Gıda-Tohum-İlaç-Kimya Tekellerine bağlılıktan olmasın?!

    CEVAP YAZ 0 1
  • mevhibe inal 29 Temmuz 2018 19:37 Sn. Şakiroğlu yoksa siz zalimden yana mısınız? Geleneksel tarımı alaya alıp, şaibeli teknolojileri övüyorsunuz da! Bu arada Gelişmiş! Dünyada Lokal, doğal üretimi teşvik için organizasyonlar artıyor. Dünyayı Sömüren Seçkinler! Kaz Dağları ve Dünyanın el değmemiş bölgelerinde kendileri için çiftlikler kuruyor!!

    CEVAP YAZ 0 2
  • mevhibe inal 29 Temmuz 2018 19:16 Nicelik mi, Nitelik mi? Yani tohumun besin değeri mi, çokluğu mu? Doğal zengin toprakta yetişen elmada 20 boron varken, sentetik gübre ile yetişen elmada boron 1. Borom mucize Mineral çiçeklenme-meyve-döllenme için önemli. tedavi edici özelliği var. İlaç-gıda-Kimya Tekelleri onun peşinde BOR ve KENEVİR'e sahip çıkalım

    CEVAP YAZ 0 1
  • Misafir 27 Temmuz 2018 14:51 Turkiye tamamen disariya bagli bunun sebebi yine CHP yazar...

    CEVAP YAZ 0 0
  • amerikayı yeniden keşfetmek 18 Temmuz 2018 10:03 neden seracılık da meyve üretiminde başarılıyız da buğday da üretim yok bunun cevabını verirsen tüm sorunu ortaya çıkarmış oluruz

    CEVAP YAZ 0 4

İNTERNET HABER MOBİL

iPhone iPad Android
İnternethaber Yayın Grubu Tüm Hakları Saklıdır © 2000-2018 - İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz ! Tel : +90 212 266 99 99  /  Faks : +90 212 266 98 98 Yazılım Geliştirme ve Sistem Destek: Bilgin Pro