SAĞLIK
21 Şubat 2011 Pazartesi 14:270 Yorum4495 okunmaSağlıklı kalbe giden 10 yol ABD’nin Michigan Eyaleti’nde bulunan Wayne State Üniversitesi kalp ve damar sağlığını korumak için yapılması gerekenleri listeledi
- Haber
Araştırmayı yöneten Profesör Nancy Trygar Artinian kalp ve damar sağlığı için beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
1- İşlenmiş değil tahıllı yiyin
Kepekli un, esmer pirinç, yulaf ezmesi gibi tam tahıllı besinler, kalp dostu olarak listede ilk sırada yer alıyor. Bu ürünler düşük kalorileri sayesinde daha fazla doygunluk hissi veriyor.
2- Omega-3 kalbi koruyor
Somon ve ton balığı gibi yağlı balıklar içerdikleri omega-3 yağ asitleriyle, kalp hastalıklarına karşı koruyucu ve kan basıncını dengeleyici bir işlev görüyorlar. Prof. Artinian, “Haftada en az 3 buçuk porsiyon yağlı balık, kalbin tıpkı yağlanan bir makine gibi rahat çalışmasını sağlıyor” dedi.
3- Düzenli kolesterol testi yaptırın
Vücudun her zaman bir belirti göstermeyeceğini unutmayarak 20 ve üstü yaş grubunun her 5 yılda bir kolesterol testi yaptırması tavsiye ediliyor.
4- Aşırı kırmızı et tüketmeyin
Sağlıklı bir beslenme programında, günde 3 köfte büyüklüğünde yağsız pişirilmiş kırmızı etten daha fazlasının yer almaması gerektiğini belirten Profesör Artinian, et yağlıysa dana fileto yerine tavuk tercih edilmesini önerdi.
5- Hareket edin
Günde en az 30 dakika kalp atışlarını hızlandıran tempolu bir yürüyüş veya koşu gibi egzersizler, kalp hastalıklarına karşı hayat boyu kalkan oluyor.
6- Ambalajları okumadan satın almayın
Satın alınan ürünlerin üzerinde yazan değerleri okumak, bilinçsizce alınabilecek fazla kalori veya doymuş yağı engelliyor.
7- Karbonhidratı dengede tutun
Tam tahıl grubundan olmayan sağlıksız karbonhidrat alımı, obezite, fiziksel yavaşlık gibi kalbe baskı yapacak hastalıklara davetiye.
8- Şekere dikkat
Şekerli gıdalarla vücuda giren kalorinin, kadınlarda günlük 100 ve erkeklerde günlük 150’yi geçmemesi gerektiği belirtildi.
9- Tuzu azaltın
Günlük tuz tüketiminin yarım çay kaşığından fazla olmaması gerekiyor.
10- Meyve-sebzeden vazgeçmeyin
Wayne Üniversitesi, günde en az 4 buçuk porsiyon meyve sebze tüketmenin kalp sağlığına olumlu etkiler yapacağını açıkladı












GÜNDEMTefecilik artık tarihe karışıyor!Hükümet, 1983’te çıkarılan kararname ile ‘ikrazatçılık’ yapanların faktoring veya leasinge geçmeleri için 6 ay süre tanıyacak
DİĞERKavgada bağırsakları döküldüÇöplerden hurda ve kağıt toplayan iki kişinin arasında çıkan tartışma kavgaya dönüşünce taraflardan biri bıçağıyla dehşet saçtı.
GÜNDEMBabacan yeni bir uygulamayı açıkladı Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, yeni bir alanın önünü açtıklarını, duyurdu. Babacan, yeni uygulamanın ayrıntılarını anlattı.
DÜNYAİşte Hıristiyanlığı bitirecek İncilİran'da Devrim Muhafızları ile bağlantılı site Türkiye’nin elinde bulunan Barnabas İncili'nin Hıristiyanlık dinini çökerteceğini ileri sürdü
DİĞERBöyle olay ne görüldü ne duyuldu!Kalp krizi geçiren eşine kalp masajı yapılırken kendisi de kalp krizi geçirdi. İşte o yürek burkan haber...
3.SAYFAGenç kızı tuzağa düşürüp taksitle sattılarAnraka'Da tuzaklarına düşürdükleri kadınları satan çeteye düzenlenen operasyonla 27 kişi gözaltına elindi
DİĞERMalatya'da korkutan deprem!Malatya'nın Pütürge ilçesinde 4,4 büyüklüğünde deprem meydana geldi.- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
DİĞERBu soruların cevabını bilen kazanıyorBu yarışmayla hem eğlenin hem de bilginizi ölçün. İşte size eğlenceli bir fırsat...
GEZİRegaip Kandili'nde böyle dua edin!Bu gecel Recaip Kandili. Peki ama Üç ayların başlangıcı olarak kabul edilen bu gece nasıl dua edilmelidir?
DİĞERAhmet Kaya ölmedi Pakistan'da yaşıyorTürkçe Olimpiyatları'nın Pakistan finalinde, Ahmet Kaya'nın Giderim adlı parçasını söyleyen genç dinleyenleri mest etti.
3.SAYFASevişirken basılan polis olay olduGünün sıradışı olayının adresi Trabzon. Polis sevgilisi ile arabada sevişirken basılınca ortalık karıştı. - 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Tel : +90 212 266 99 99 / Faks : +90 212 266 98 98










































