Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Diyet için müjde gibi bir haber!
Diyet için müjde gibi bir haber!
05 Kasım 2009 Perşembe 11:25
Araştırmacılar, diyet yapmayı kolaylaştıran müjde niteliğinde bir haberle çıkageldi. Zayıflığın anahtarı domateste!

Beslenme uzmanları, vejeteryan ve meyve ile sebze yiyen insanların modern diyet tarifleriyle zayıflama yoluna gödenlere göre daha ince kaldığını söylüyor.

Yapılan son araştırmalar ise domatesin içinde bulunan likopen maddesinin zayıflamada etkisinin büyük olduğunu gösteriyor. İngiltere'deki University of Reading'te yaşları 18 ile 35 arasında değişen normal ağırlıktaki 17 kadın arasında ekmeğin vücudu nasıl etkilediği üzerine bir test yapıldı.

Katılımcılara kremalı peynirli sandöviç ile havuçlu veya domatesli sandöviç verilerek her iki kategorideki kişilerin tokluk hisleri ölçülmüş. Ortaya çıkan sonuç domatesli ekmek yiyenlerin kendilerini daha hafif hissettiği yönünde.

Domatese kırmızı rengini veren likopen maddesinin Akdeniz diyetinin de anahtarı olduğunu söyleyen uzmanlar, bunun kalp, diyabet hastalığı ve pek çok kanser türüne de iyi geldiğini ifade ediyor.

Bu haber toplam 3388 defa okunmuştur
  • PAYLAŞ :
  • Google
  • |
  • |
  • |
  • Digg
  • |
  • Del.icio.us
YORUMLAR
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.