SAĞLIK
11 Şubat 2011 Cuma 10:510 Yorum6412 okunmaDünya genelinde uzun süre yapılan araştırmalarda zeytinyağının kullanıldığı Akdeniz ülkelerinde insanların daha sağlıklı olduğu ortaya çıktı
- Haber
Dünya genelinde uzun süre yapılan araştırmalarda zeytinyağının kullanıldığı Akdeniz ülkelerinde insanların daha sağlıklı olduğu, gelişmiş toplumlarda sık rastlanan kalp damar rahatsız görülmediği ortaya çıktı
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr. Esmeray Acartürk, Girit Mutfağı'nın Çukurova'daki İzleri adlı kitapta yer verdiği makalesinde, Akdeniz diyetinin günümüz toplumunda insan sağlığı için önemine işaret etti.
Prof. Acartürk, gelişmiş toplumlarda en önemli sağlık sorunu olmaya devam eden ölüm nedenlerinin başında gelen kalp damar hastalıklarında yaşam tarzı kadar beslenme alışkanlıklarının da etkili olduğunu söyledi.
Acartürk, Yunanistan, Finlandiya, Hollanda ve ABD ile başlayan İspanya, Girit ve Fransa'yı da içini alan 10 yıllık 7 Ülke Araştırması'nın kalp damar hastalıklarında ölüm oranları ile ilgili dikkat çekici sonuçlar ortaya koyduğunu söyledi. Acartürk, Akdeniz toplumlarına özgü beslenme şeklinin 1960'lı yıllardan bu yana Akdeniz Diyeti olarak tanımlandığını, bu şekilde beslenme alışkanlığına sahip toplumlarda kalp damar hastalıklarından ölüm riskinin Kuzey Avrupa ülkelerine göre çok düşük seviyelerde kaldığının ortaya çıktığını bildirdi.
Akdeniz Diyeti'ni "Başta zeytinyağı olmak üzere rafine edilmemiş tahıl, sebze, meyve, sert kabuklu kuruyemiş, balık ve az miktarda kırmızı et içeren" bir beslenme şekli olarak nitelendiren Prof. Acartürk, şunları söyledi: "Son 10-20 yıl içinde Türkiye'nin sosyal, ekonomik ve mutfak kültürü yapısının giderek değiştiğini, bu değişimin yaşam tarzı ve beslenme alışkanlıklarına da yansıdığını ve kalp damar hastalığı, şeker hastalığı, kanser ve şişmanlık gibi kronik hastalıkların artışında önemli rolü olduğu üzerinde durulmaktadır. Akdeniz diyetindeki zeytinyağı tüketiminin sağlık üzerine faydalarına ilişkin yapılan araştırmalarda diğer bitkisel yağların aynı şekilde etkili olmadığını göstermektedir."
Sağlık açısından hiçbir zararlı etkisi olmayan kalp dostu zeytinyağının, içerdiği antioksidanlar sayesinde hücreleri yenilediği, doku ve organizmaların yaşlanmasını geciktirdiği, safra kesesini kolesterolden temizlediği, kabızlığı önleyerek bağırsakların düzgün çalışmasını sağladığı, kalp damar hastalıkları ile kansere karşı da koruyucu etki sağladığını hatırlatan Prof. Esmeray Acartürk, sözlerini şöyle tamamladı: "İşte zeytinyağını bol tüketen Ege ve Akdeniz bölgemizin insanında özellikle Ayvalık ve civarında kalp hastalığı riskinin düşük olması hiç şaşırtıcı değildir.












TERÖRHakkari'de facia son anda önlendiHakkari'nin Çukurca ilçesinde, PKK'ya ait çok sayıda silah ve mühimmat ele geçirildi
TERÖRPKK'lıların hedefi bu kez ambulanstı!Siirt'in Pervari ilçesi Doğan köyünde doğum sebebiyle hastalanan kadını taşıyan ambulans, PKK terör örgütü militanlarının hedefi oldu
AK PARTİTerörün böyle bir kalleş tarafı varKayseri'deki bombalı araç saldırısı siyasilerin gündeminde. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Çelik, saldırıyı değerlendirdi.
GÜNDEMPetrol fiyatları düştü ama...90 dolara düşen petrol fiyatları akaryakıta yansımadı. İşte bunun nedenleri...
DİĞEROğlum bak git modasına Bağış da uyduSon günlerde herkesin diline dolanan 'oğlum bak git' tabirinden CHP'de nasibini aldı
3.SAYFAMezarlıkta korkunç tecavüz!Samsun’da 28 yaşındaki Güner K., boşandığı 23 yaşındaki hemşire eşi D.K.’yı dövüp tecavüz ettiği iddiasıyla hakim karşısına çıktı
TERÖRCanlı bomba İstanbul'u kana bulayacaktıKadın terörist 'canlı bomba düzeneğiyle' yakalandı. Polis o görüntüleri dağıttı...- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
DİĞERBu soruların cevabını bilen kazanıyorBu yarışmayla hem eğlenin hem de bilginizi ölçün. İşte size eğlenceli bir fırsat...
GEZİRegaip Kandili'nde böyle dua edin!Bu gecel Recaip Kandili. Peki ama Üç ayların başlangıcı olarak kabul edilen bu gece nasıl dua edilmelidir?
DİĞERAhmet Kaya ölmedi Pakistan'da yaşıyorTürkçe Olimpiyatları'nın Pakistan finalinde, Ahmet Kaya'nın Giderim adlı parçasını söyleyen genç dinleyenleri mest etti.
3.SAYFASevişirken basılan polis olay olduGünün sıradışı olayının adresi Trabzon. Polis sevgilisi ile arabada sevişirken basılınca ortalık karıştı. - 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Tel : +90 212 266 99 99 / Faks : +90 212 266 98 98










































