SAĞLIK
Güncelleme :01-05-2012 09:58|Haber Tarihi :01-05-2012 09:580 Yorumİşte diyette yapılan en büyük yanlış!
Uzmanlar uyarıyor: 'Diyet yaparken ekmeği tamamen kesmeyin. Ekmeksiz diyetler böbrek yetmezliğinden aşırı strese kadar birçok sağlık sorununa neden oluyor.'
Bugün'den Fatih Karagürbüz'ün haberine göre Zayıflamak isteyenlerin ilk başvurduğu yol olan 'ekmeği kesmenin' vücuda yarardan çok zarar getirdiği belirtildi. Uzmanlar diyette bile olunsa vücudun her zaman ekmeğe ihtiyacı olduğunu belirterek, ekmeği tamamen kesmenin böbrek yetmezliğinden aşırı strese kadar sağlığa birçok zararının olduğu konusunda uyarıyor.
EN BÜYÜK YANLIŞ 'EKMEĞİ KESMEK'
Beslenme Uzmanı Sedef İnalp, sağlıklı diyet programlarının yüzde 55 ila 60'nın karbonhidratların oluşturduğunu, diyet yapan kişilerin mutlaka ekmek tüketmesi gerektiğini söyledi. Uzmana danışmadan diyete karar verenlerin yaptığı en büyük yanlışın "ekmeği kesmek" olduğunun altını çizen İnalp, bu kişilerin diyete devam ettiklerinde böbrek rahatsızlığı yaşamaları olasılığının yükseldiği uyarısında bulundu.
Diyet yaparken 6-8 dilim ekmek tüketmek gerektiğini ifade eden İnalp, "Ekmek yememiş hastalarda böbrek zarar görüp, ürik asit yükselir. İrik asit yükselince GUT denen hastalık ortaya çıkar. Ekmeksiz fazla aminoasit almak böbreğin çalışmasına zarar veriyor. Ayrıca ekmek yemediğiniz zaman doymazsınız. Doymayınca diğer gıdalardan daha fazla tüketmek zorunda kalırsınız. Diğer gıdalar da yağ içerir. Kilo vermek yerine alma ihtimali ortaya çıkar" dedi.
SAYISIZ FAYDASI VAR
Uzman Diyetisyen Banu Topalakçı da diyette ekmeğin asla yasak olmaması gerektiğini söyledi. Doğru ekmeği doğru miktarlarda tüketmek gerektiğini ifade eden Topalakçı "Vücudumuz her zaman bir parça ekmeğe ihtiyacı var. B grubu vitaminler içerir. Bu nedenle her öğünde kişi için yeterli miktarlarda tüketilmesinde sakınca yok. Beyaz ekmekten ziyade özellikle içeriğinde B2, B6, B12 ve C vitaminleri ile demir, kalsiyum, niasin, folik asit ve çinko bulunan bol lifli çavdar ekmeğinin faydaları saymakla bitmiyor. Kolesterolün düşmesine, bağırsakların çalışmasına, kan şekerinin ve kan lipitlerinin düzenlenmesine yardımcı oluyor. Koroner kalp rahatsızlıkları ve diyabet hastalığı olanların diyetlerinde de olumlu etkileri bulunuyor. Az tüketilmesi de hafıza geriliğine neden olmakla birlikte kişide aşırı strese yol açabilir" diye konuştu.
UZUN ÖMRÜN KAYNAĞI EKMEK
Marmara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu: Toplumda ekmek konusunda çok yanlış bir kanı var. Kilo almada ekmeği sorumlu tutmak söz konusu değil. Ekmek günümüzde sağlıklı beslenmenin temelidir. İnsan ömrünü uzatıyor. Tarihe bakarsak insan ömrünün tarım devriminden sonra uzamaya başladığını görüyoruz. O zaman ekmek ömrü kısaltan değil uzatan bir besin öğesidir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken ekmeğin ne kadar tüketildiğidir. Burada sınırı da biz belirleriz. Kişinin yapısına göre ne kadar ekmek tüketeceğini beslenme uzmanı söyleyebilir.
DİYETİ KOLAYLAŞTIRIR
Türk Diyabet Cemiyeti Başkanı İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Nazif Bağrıaçık: Ekmek içerisinde protein ve vitamin bulunduran ana gıda maddesidir. Dolayısıyla tamamen kesilmesi yanlış olur. Miktarını iyi ayarlamak lazım. Günde alınan 170-180 gram karbonhidratın 70-80 gramını ekmekten alıyoruz. Bunun 30-40 grama indirilmesi kafi. Tamamen kesilmesi kişide tokluk hissi getirmez aksine açlık hissi verir. Devamlı yeşil sebze yiyen kişi doymaz. O nedenle bir dilim ekmek her zaman tokluk hissini artıracak, hastanın diyete uymasını kolaylaştıracak.


BBCKerry'den Karzai'ye 'gerilimi düşür' çağrısıBBC'ye bilgi veren Afgan yetkililer, ABD Dışişleri Bakanı Kerry'nin Afganistan Devlet Başkanı Karzai'yi arayarak, Taliban'la müzakere konusundaki gerilimi azaltmasını istediğini söyledi.
PARA&PİYASAPiyasalar yarın rahat bir nefes alacakABD Merkez Bankası (Fed), aylık 85 milyar dolarlık varlık alımları programında değişikliğe gitmedi.
ALMANYAObama görünce şaştı kaldıABD Başkanı Barack Obama, Kuzey İrlanda'daki G-8 Zirvesi sonrası Almanya'yı ziyaret ediyor. Merkel ve Gauck'la görüşmesi sonrası Berlin'de halka seslenen Obama hayal kırıklığı yaşadı. Obama'yı dinlemeye sadece 4500 kişi geldi.
GÜNDEMRize'den dehşet görüntüleriRize’de bir saat süreyle aralıksız yağan sağanak yağışın nedeniyle Salarha Deresi taştı.
AK PARTİSerbest kalanlar fazla sevinmesin!AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Çelik, Beyaz TV'de gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu.
İstanbul altılısı ne kadar verdi?Türkiye Jokey Kulübü'nden yapılan açıklamaya göre altılı ganyan 4, 3, 5, 4, 1, 10 şeklinde sonuçlandı.
GÜNDEMGezi Parkı gözaltılarında flaş kararGezi Parkı eylemlerine ilişkin başlatılan soruşturmada gözaltına alınarak tutuklama talebiyle mahkemeye sevk edilen 28 kişi serbest bırakıldı. - 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
BİLİM-TEKNOLOJİHediye Galaxy Note 2 ister misiniz?Samsung Galaxy Note ll kazanmaya ne dersiniz? İnternethaber Bilgi Yarışması'na katılın, bilgi yarışmasındaki sorulara doğru cevap verin ve hediyeyi kazanın.
TERÖRMurat Karayılan'dan şok açıklamalar!Barış süreci bitiyor mu? Kandil'den gelen son açıklama kafaları karıştırdı. Karayılan, Türkiye'nin 'savaşa hazırlandığını" iddia etti.
GÜNDEMDuranadam'ın türbanlı olay fotoğrafı!Duranadam Erdem Gündüz'ün bugün medyaya yayılan görüntüsü başörtüsü eylemi mi, yoksa bir performans fotoğrafı mı?
GÜNDEMGülen Yavuz Sultan Selim için ne dedi?Üçüncü köprüye Yavuz Sultan Selim adının verilmesine Aleviler tepkili. Peki Fethullah Gülen, tartışmalar için ne dedi?- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Yalan Dünya'daki Gezi göndermesi
- Eylem yalan oldu Yalan Dünya ekrana döndü
- Muhteşem Yüzyıl Uzakdoğu'ya açılıyor
- Karadayı 36. bölüm sezon finali!
- Muhteşem'in 103. bölümünde yeni Hürrem
- Hatice Sultan yine intihar etti
- Vadi severlere büyük sürpriz
- Muhteşem 102. bölümde Hürrem fırtınası
- Yeni Kavak Yelleri geliyor!
- Fenomen dizi ekranlara veda ediyor
İnternethaber Yayın Grubu Tüm Hakları Saklıdır © 2000-2011 - İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz
Tel : +90 212 266 99 99 / Faks : +90 212 266 98 98




























