SAĞLIK
27 Eylül 2011 Salı 08:241 Yorum4360 okunmaBilim adamları yaptıkları araştırmalar neticesinde meyve sularının kanser riskine yakalanma olasılığını arttırdığını açıkladı
- Haber
Sabahları kahvaltıda meyve suyu içmek güne başlamak için sağlıklı bir yöntem gibi görülebilir. Ancak meyve suyu sanıldığı kadar da masum değil.
Bilim adamları meyve sularının çok fazla şeker içerdiği için bazı kanser türlerine yakalanma riskini artırdığını açıkladı. Avustralyalı araştırmacılar 2200 yetişkinin beslenme alışkanlıklarını inceledi. Ekip daha sonra iki yıl boyunca gönüllülerin hangi hastalıklara yakalandığını gözlemledi.
Araştırma sonucunda elma, Brüksel lahanası, karnıbahar, brokoli yiyenlerde belli tümörlerin gelişimi önlenirken meyve suyu içenlerin daha yüksek bir risk taşıdığı ortaya çıktı.
Hürriyet'in haberine göre Amerikan Dietetik Derneği'nin dergisinde yayınlanan araştırmaya göre günde üç bardaktan daha fazla meyve suyu içenlerin bağırsak ve rektum kanserine yakalanma olasılığının içmeyenlere göre daha fazla olduğu belirlendi.
Sonuç olarak meyve suyu yüksek oranda şeker içerdiği için bazı tümörlerin oluşumunu tetiklediğine inanılıyor.
Araştırmayı yapan ekipten bilim adamları ayrıca meyvelerde bulunan ve bağırsak kanserini önlemeye yardımcı olan C vitamini, lif gibi antioksidan maddelerin meyve suyunda bulunmadığını belirtti.
GAZLI İÇECEKLERDEN DAHA İYİ
Bu araştırmanın sonuçlarına rağmen bilim adamları insanların meyve suyundan kaçınmamaları gerektiğini söyledi. Yemeklerde ya da gün içerisinde gazlı içecekler tüketmektense meyve suyu tüketmenin daha faydalı olduğu belirtildi.
İngiliz araştırmacılar da kuru meyvelerin ve kuru eriğin de oldukça faydalı olduğunu ve meyve suyunda bulunandan çok daha az miktarda şeker içerdiğini söyledi.
İngiltere'de kanser araştırmaları yapan Nell Barrie, bu araştırma sonuçlarının önemli olduğunu ancak daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç duyduklarını belirterek farklı meyveler için, farklı kanser türlerinde daha değişik sonuçlar elde edilebileceğini söyledi. Barrie ayrıca; "Bildiğimiz kesin bir şey varsa kırmızı ve işlenmiş et bağırsak kanseri riskini yükseltirken yüksek miktarda lif içeren besinler bu riski önlüyor." dedi.













DİĞERZaman'dan insafa davet çıkışı3 Temmuz süreci sonrası Fenerbahçe ile Gülen cemaati karşı karşıya getirilmek isteniyor. Zaman gazetesi bu iddialar sert çıktı.
DİĞERŞiddetli yağış uyarısı yapılan illerDışarı çıkmadan önce bu haberimizi mutlaka okuyun... Bu hafta yağışlar devam ediyor. Uyarı alan bölgeler şöyle;
DİĞERTürkiye'ye uzun tutukluluk cezası!Uzun gözaltı ve tutukluluk süresiyle ilgili Türkiye'ye iki tane dave açıldı
DÜNYAYunanistan sınırını Türk malı damgası!Yunanistan'da, Türkiye sınırına çekilecek tel örgü ihalesini de Türk firmasının alacağı konuşuluyor
3.SAYFABunu hep yapıyordu ama bu kez öldü!Bir süre önce cezaevinden çıkan Mutlu Yazan, evine hava boşluğundan girmek isterken düşüp öldü
3.SAYFAKocasını nasıl öldürdüğünü anlattıKendisini feci şekilde döven kocasını elektrik kablosuyla boğarak öldüren kadın, o anları böyle anlattı.
MEMURMemurun grevi hayatı felç ettiMemurun istediğini hükümet, hükümetin verdiğini memur beğenmeyince toplu sözleşme görüşmelerinde uzlaşma sağlanamadı. Memur ise soluğu grevde aldı.- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
DİĞERBu soruların cevabını bilen kazanıyorBu yarışmayla hem eğlenin hem de bilginizi ölçün. İşte size eğlenceli bir fırsat...
3.SAYFASevişirken basılan polis olay olduGünün sıradışı olayının adresi Trabzon. Polis sevgilisi ile arabada sevişirken basılınca ortalık karıştı.
TURİZMBurada kalmak bir araba parasıZenginin malı züğürdün çenesini yorarmış hesabı... Orta gelirlinin rüyasında bile göremeyeceği lüks ve şatafat merkezleri.
3.SAYFAÖnce penisi sonra işi gittiKarısı tarafından penisi kesilen imama bir darbe de Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan geldi- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Tel : +90 212 266 99 99 / Faks : +90 212 266 98 98






































